Balkongpyssel och uppsatsbry

Måndag. Solen skiner utanför men jag har suttit vid datorn sen klockan 8.30 och fixat med c-uppsatsen. Och det känns bra. Äntligen känns det att jag går på högskola. Pratade med examinatorn och han gav tummen upp för mitt PM så nu väntar jag bara på att mina intervjufrågor också blir godkända av min lärare och sen kan jag börja spåna vidare på riktigt. Att skriva uppsatser är aldrig kul men denna gången känns det riktigt inspirerande. Där ser man vad ämnesvalet spelar för roll. Är lite nervös för de engelska intervjuerna men det ska ändå bli riktigt roligt. För att inte tala om att få sitta med på några lektioner och göra observationer. Intressant! Och endast 9 dagar kvar till avresa. Tick tick tick - nedräkningen har börjat.

Igår fixade jag och Quidy iordning balkongen. Well.. mest Quidy kanske. Jag stod mest för solandet och blandandet av dagens cocktail, en 'balkongsöndagsstädnings-drink'. Den blev god. Vodka, Malibu, fläderbärssaft, färsk kiwi i skivor och is. Svalkande, fräsch och toppen i det finfina solskenet. Quidy stod för dagens uppfinning. Vi hade en balkonglåda men inga hållare. Däremot en massa gamla gardinstänger. Lite böj här och lite böj där så funkade de alldeles utmärkt till att hålla upp blomsterlådan. Och så nätade vi hela balkongen så att inte Pixie flyr över kanten. Sist men inte minst så sådde vi tomatfrön, basilika, oregano, sockerärtor, äpplekärnor och paprika. Det är så himla härligt med egenodlat även om vissa kanske mest blir för växtens skull och inte frukten den bär. Jag tvivlar t ex på att vi kan skörda paprika i sommar... men tomater och sockerärtor blir det nog gott om - mums!

image90image91
image92image93

Nu är det dags för domen. Ska ringa min lärare och höra om intervjufrågorna dög. Hoppas det så att jag kan få ge mig ut på stan. Har nämligen lovat mig själv att idag blir ingen lek om inte skolarbetet dög. Haha, man måste ju ha lite ordning och reda på sig själv... har varit rätt dåligt med det på sista tiden men med vårsolen kom min självdisciplin. Skumt vilken kraft vädret har. När det regnar och är kallt orkar jag ingenting och vill ingenting. Undrar ibland om jag inte borde skippa Edinburghflytten och dra till varmare breddgrader. Inte klokt vad mycket jag skulle fått gjort. Jaja, det är ju inte imorgon flytten ska ske så jag har nog tid att ångra mig tusen gånger om innan valet görs - som vanligt.


Läs mer om
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Härligt med en balkong att sola på! Jag har förträngt att jag har en...:) Vi kanske får ta en liten spolning som vi gjorde föregående sommar... Hahaha! Väck med the eightlegged freaks! Synd att det bara funkar för stunden:/
Puss

2008-04-07 @ 17:30:41

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback