Den skotska betongdjungeltelegrafen

Loggade just snabbt in på Facebook. Några mail hade anlänt där från några skottar som undrade om ryktet att jag snart kommer på visit var sant... de ville inte tro det förrän jag bekräftat att det inte handlade om vild ryktesspridning via djungeltelegrafen utan pur sanning. Det gör en lite glad att inse att en vecka innan min ankomst så pratas det redan om den. Och Stooie går runt och är nervös för att jag ska ha det tråkigt i Sleepyville2 och att hans värdskap inte ska vara till belåtenhet. Jag har flera gånger sagt att han ska sluta upp med såna dumheter som att oroa sig i onödan.. jag är världens lättaste gäst.. så länge röda mattan är framrullad och det står en bringare med Cosmopolitan i kylen så är jag alltid helt nöjd, haha.. ;)

Oj oj oj vad jag ser fram emot att komma bort. En liten 'working holiday'... uppsatsskrivning blandat med en gnutta sightseeing.. restaurangbesök.. pub crawls.. lite mer sightseeing.. och klättrande på Arthur's Säte.. kanske en teeny bit shopping för det måste man ju bara när man är på semester.. sen ska jag ju intervjua bildlärare och ta igen svunna tider (hela 2år) med gamla vänner och kollegor... Japp, jag ser verkligen emot att åka bort ett litet tag ♥

<< Skulle egentligen ha en finfin bild här på Arthurs Seat i Edinburgh men dumma bilduppladdaren verkar vara ur funktion.. oh well.. sånt händer.. >>


Läs mer om
, ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback