Det är principen!!!

Om något kan gå fel så inträffar det förr eller senare. Som idag. Efter ännu en superb långpromenad så tog jag vägen genom Pildammsparken hem. Gillar att kasta en blick på vattnet och fåglarna innan jag går in och stänger dörren om mig. Idag var där en kvinna som dansande spelade munspel medan hon kastade bröd åt fåglarna. Det var en syn som gjorde mig glad. Och så fick jag sett en bullterrier valp. Den gjorde mig ännu gladare. Vill ha. Sen träffade jag park-Hitler. Han gjorde mig mindre glad. På värsta stockholmskan var han tvungen att vråla 'HÖGERTRAFIK!!!!' i örat på mig. För att jag gick på fel sida på gången. Trots att jag stannade och släppte fram honom så att jag kunde fortsätta att gå på fel sida längs med vattnet. Tycker det är trevligare än att gå och glo in i buskarna. Skiter väl egentligen i honom och hans brölande men det är märkligt att man aldrig helt kan få behålla en glad känsla i magen utan att nån ska nagga den i kanten iallafall en aning. Sura människor. Hatar dem av hela mitt hjärta. Vet att hata är ett starkt ord men jag förstår mig verkligen inte på folk som har detta behov av att gnälla och kommentera och sprida sin trista surhet till andra. Kan dem inte bara hålla snattran. Låta en annan få gå och vara lite glad. Nejnejnej, det ska trampas och stampas och suckas och tydligt visa den lilla snärtan att hon ska minsann inte komma här och gå på MIN sida av gången fast det inte finns nån annan här och jag kan springa var jag vill utan nej, är det högertrafik så är det minsann det! Rätt ska vara rätt!!! Det är principen!!!

Principen. Är det bara egna fördomar mot mina landsmän eller har svenskar verkligen principer på skallen? För efter jag blivit hojtad åt så kom jag att tänka på den bistra unga mannen i biosalongen för nån vecka sen som gjorde det klart att här skulle det minsann inte bytas några platser!! Det var snöstorm ute och biosalongen var nästan tom. Men nej nej nej.. vi hade våra platser.. nummer på en biljett.. och det kunde ju komma fler.. vilket det inte gjorde och under suck och stön flyttade han och hans tjej (hon utan några suck alls) på sig ett fjuttigt steg så vi alla slapp sitta i knät på varandra på en helt tom rad... (jag föreslog det eftersom jag o min polare redan suttit där i ca 20min och filmen va på g att börja..). Är principer och sura kommentarer en manlig grej..? Tror jag ska börja hålla lite räkning på vilket kön dessa principryttare har som jag alltid har oturen att stöta på i samhället...

Anyway.. jag ska göra mig en liten frukttallrik.. se en film tror jag.. Den har Kevin Costner i en av rollerna och han är verkligen inte en av mina favoriter men den ska tydligen va bra.. lite Silence of the Lambs.. Jag gillar mördar-historier.. lite spänning sådär..


Läs mer om
, , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback