Edinburgh uppdatering

Är lagom slö i skallen idag. Sen natt på the Caves, sen en liten efterfest och så upp tidigt för att gå på vinprovning på ett företag jag inte jobbar på.. ännu.. Efter det en massiv lunch på Mama Roma. Men jag tar allt från början...

Jag, Dot, Jess och Ewen möttes upp för några pre-klubb cocktails på kära gamla Maison Bleue. Eftersom Norrie är den stolta ägaren till
The Caves så hade han fixat in oss på gästlistan till kvällens 'A taste of Havana'. Havana Club Rum hade privat fest med kubansk musik, snacks och rum-baserade drinkar i baren. Man fick 2st drinkbiljetter vid ingången och sen fick man betala. Fast inte om man känner Norrie. Då var det fri bar hela kvällen. Barpersonalen kom med Mojito efter Mojito efter Mojito efter Cuba Libre efter Cuba Libre... osv... Det var rätt bra ös därinne. Ca 800pers som kände på smaken av Havana.

När alkoholen i baren tog slut så var festen slut. Detta skedde oväntat tidigt kring 1-tiden. Vi var ju såklart på G efter alla Mojitos men ingen av oss kände för att gå in på nått annat halvtomt ställe för stämningen på en död torsdagsnatt skulle antagligen vara en riktig buzz-killer. Så Norrie tog en tur ner till spritkällaren för att förse oss med lite vodka och sen begav vi oss hem till honom där vi fick sällskap av Ash. Det var himlans trevligt faktiskt att komma bort från alla människor och få umgås lite ensamt med ens gamla polare. Vi babblade på några timmar till och strax efter klockan 4 så tog vi en taxi hem.

Något mycket roligt beslutades dock under kvällen. Under en av turerna ut på rökpaus så stod jag och Ewen och pratade om att jag ska tillbaka till Eddan i sommar för att jobba. Och vi kom ju då osökt in på Maison Bleue. Han kunde inte fatta alls hur jag kunde tänka mig att slita där igen efter all denna tid och jag menade att jag behövde ett jobb efter Kina och jag visste att det jobbet var ett säkert kort, var skulle jag annars jobba... Då erbjöd han mig jobb på Ecco Vino istället - som supervisor. Mer lön i min ficka. Lite mer att säga till om fastän jag aldrig förr jobbat där. Och så får jag ju jobba med alla mina gamla polare igen eftersom Ewen mer eller mindre stulit över dem från Maison Bleue och dit. The dream team is back! Jag och Dot sprang runt och lullade av lycka hela natten.

Så idag var jag på vinprovning där. Det var roligt att återigen få sitta och lukta och gurgla på olika viner. Och eftersom det inte var en arbetsdag så slapp man ju spotta, haha.. Medan jag satt där så kom de där tankarna krypande igen.. de där som viskar och ifrågasätter om mina lärarstudier är det rätta.. för jag saknar verkligen restaurang- och barbranschen ibland.. men jag vet ju också att det är ett tärande jobb.. hårt på kroppen.. obekväma arbetstider.. Att va bildlärare känns mer som ett tryggare framtidsval. Det är också lustigt att jag möts av sån respekt här när jag säger vad jag pluggar till. I Sverige är ju en lärare inte värd nånting i dagens läge. Men här är det ännu ett yrke man högaktar. Och med tanke på att det är här jag en dag ska jobba så känns det fint inombords.

Efter vinprovningen så gick jag och Dot och 2 andra damer från Ecco Vino och käka lunch på Mama Roma. Allt rödvin gjorde oss vrålsugna på pasta. Och där råkade ju en av Dots väninnor jobba så vi fick massiva a la carte portioner fastän vi beställde från lunchmenyn som bara kostade £5.95 för 3 rätter. Nu sitter jag i Dots lägenhet och medan hon sover middag så ska jag kolla på några avsnitt av Skins. Är fortfarande proppmätt och det är meningen att vi ska på middag på Maison Bleue ikväll men jag anar redan att jag inte kommer va kapabel till det. Trött och har så mycket canneloni i magen att det sticker ut genom öronen.. kanske blir en lugn fredag på bio istället. Vi får se...


Alla bilder: ©M.P


Läs mer om , , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Vilken kväll, haha!
Fan, va snyggt håret blev! Superglansigt!
Puss

2008-04-25 @ 18:51:57
Postat av: M!

Tackar! :) Var dö-nervös i början när jag satt i färgen.. inget hände och jag tänkte 'inte en gång till... för faen'. Men så satte jag mig och kollade på ett avsnitt av Skins och vips - kolsvart... :)) Me like!

2008-04-25 @ 19:24:35

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback