Friday Hitlist

Är aningen trött i huvudet eftersom koffeinet är på g i min kropp men ännu inte hunnit verka med sin fulla kraft. Ett par klunkar till så ska jag nog kunna påbörja dagens pyssel med c-uppsatsen. Men inte än. Inväntar det där lilla 'pinget' så säger att nu är jag vaken och fit for fight! Tills dess varför inte fördriva tiden med en liten fredagslista. Solen skiner och helgen står och rastlöst trampar och vill att arbetsdagen ska va slut och att skolklockorna ska ringa ut så att de som inte ska jobba imorgon eller på söndag kan börja njuta och ha de gott. Till er som har ett jobb att sköta även under helgen kan jag bara ge en upplyftande liten applåd. Jag vet hur det är att knega när andra latar sig och man förtjänar fan en eloge! Folk som ska på caféer eller puben eller in på Konsum för frukostfrallor tar en lätt för given. Och detta resonemang tar mig direkt till min lista där jag börjar med The Hits (som listas i ingen speciell rankning utan alla är lika bra)!

+ Weekend warriors: alla som jobbar på helger!
+ Bloggar som låter:
glad att fått till musik på min!
+ Födelsedagspartaj:
mamma hyllas på söndag!
+ Resfeber:
Edinburgh - Kina - sen Edinburgh igen!
+ Teater:
har fått fribiljetter till lördagkväll: yay!
oo 'bubblare' oo: solen, så klart!

Men en lista är aldrig komplett utan en motpol. Ett plus har sitt minus på andra sidan och såklart vandrar man inte livets lilla väg utan att även hitta saker man tycker är jädrans illa. Så här är The Shits (inte heller i någon speciell ordning).

- Kol: att ha en sjuk förälder är tärande ända in i märgen!
- Försvinnandet av Engla: hemskt hemskt hemskt!!
- Konsum Nära: som är så dyra att det är löjligt!
- C-uppsats: att skriva vetenskapligt är inte min grej!
- Pollen: snart börjar nysningarna och den jä-la klådan!

Japp... det var det. Nu ska här ätas frukost och sen ska dagen sparkas igång så att  sysslorna blir gjorda så att friheten kan åtnjutas. Hur ser er egen dag ut gott folk? Några planer ännu?


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Kvinnafrumamma

Här hemma finns hur mycket som helst att göra, fast inget jag ser fram emot, städning, strykning mm

Du få ha en riktigt bra dag!

Postat av: Ida

Jag sitter hemma hos min vän och vi skriver på C-uppsats, men jag är inte alls upplagd på det idag när det är fredag :)

2008-04-11 @ 12:12:29
URL: http://drinkitup.blogg.se
Postat av: Christian

Jag vill ocskå ha banksytryck på kläder :(

Då är de naket som gäller! ;)
De ser jättehärligt ut! :O

2008-04-12 @ 13:42:14
URL: http://christianos.blogg.se

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback