Inför Nordengland

Fick mail från Stooie idag och han hade en ganska bra plan redan klar för vad vi skulle kunna hitta på nästa vecka. Gött att det finns fler planeringsfreak än jag. Det har varit svårt att lämna tyglarna åt honom och låta honom vara värd och guide. Jag vill ju helst ha full koll själv. Ett under att jag inte redan rutat in mina 4 dagar där. Han har fått sköta det och jag hade bara ett enda krav och det var att i Manchester så är det jag som bestämmer. Så idag ska jag lattja runt lite på nätet och se om jag kan hitta nått spännande. En sak är ju redan klar. Ett besök på Dry Bar och spana efter New Order. Autograf på magen. Skämt åsido. Det kanske blir lunch där, nersköljd av ett par G&Ts. Kanske fotosession med Peter Hook om han skulle finnas på plats. Han är cool.

Stooie bor ju i Chester eller Cheshire eller nån annan liten brittisk håla på C. Går också under namnet Sleepville2 eftersom han fastslog att hans hemstad var ungefär lika händelsefattig som Nybro. Bodde ju där ca 16månader om någon missat det och online fick Nybro smeknamnet Sleepyville. Ganska lustigt dock att jag under min korta tid där fick besök från England, USA och Japan. Tycker det är en rätt lustig tanke att min vän Yuya i Tokyo har foton på bland annat lilla Nybro glasbruk på sin Facebooksida. Han var begeistrad över denna småstad. Och jag hatade den som pesten... rätt häftigt vad ens kulturella bakgrund kan göra. Iallafall så tycker ju jag att det såklart ska bli kul att se Stooies hemstad även om det är en håla. Allt som inte är hemma är nytt och allt nytt är för mig spännande. Jag googlade bilder på Chester och måste säga att det ser döfint ut. Gammalt. Lite som York. Tror det blir hur bra som helst! ♥

Nu ska jag göra mig iordning för dagens gångtur. Ikväll skulle det egentligen vara teater men den blev inställd på grund av sjukdom. Skitstörigt. Ska dock göra iordning efterrätten till mammas kalas imorgon. Eget påhitt efter mina två personliga favoriter. Italienska
Tiramisu möter skotska Banoffee Pie. Blir det bra så postar jag recept på min blogg - blir det inte bra så glömmer vi historien!

Ha de gott!

image111
När Tokyo mötte Nybro - september 2007


Läs mer om , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Chester ligger i Cheshire. Cheshire är landskapet.
Fan, vad bra jag är på geografi!;D
Men det området där uppe känner jag till, haha!
Puss

2008-04-12 @ 14:21:48
Postat av: M!

Haha.. där ser man.. tack för det.. nu slipper jag åka dit och göra bort mig! ;)

2008-04-12 @ 14:45:12

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback