Morgon(s)katten

Så fint. Ska ut på stan med syrran om en liten stund. Ännu en som fått härligt vårspring i benen.. Tror det sakta men säkert sprider sig. Idag vaknade jag av att solen sken in i rummet, rakt i ansiktet.. Jag hann inte mer än sträcka lite på mig förrän jag hörde en som hade bråttom ner från sin nya sovplats där hon sussar gott i höjd med taket.. Pixie dunsade därifrån i rasande takt för att hälsa mig godmorgon.. Så i samma sekund som jag öppnade ögonen stod hon redo vid sidan av mitt ansikte och snusade vilt  på mig.. När t o m den latmatmasken är full av energi då vet man att det kommer bli en bra dag. Kan man bli annat än glad när en sån liten filur blir helt tossig bara för att man vaknar.. inte jag.. för jag blir helt till mig jag med.. hon är så kär min lilla skattkatt..

image84
Pixiekatten i gröngräset i Sleepyville förra sommaren...

Så nu på dagen blir det först stadsspring och kaffeslurkande med systeryster.. sen sushi-mumseri på Yukai med Emma och Liza ikväll..

By the way... ur ingenstans har jag såna fjärilar i magen att det nästan gör ont. Drömde inatt om en blandning mellan Edinburgh och Kina.. att min kameralins knäcktes mitt av men att den sen var hel igen för att jag hade bara drömt det i drömmen.. hur som helst var det en spännande dröm och nu går jag i resfeber.. haha.. en aning i förskott kanske men men... bättre nu än sen.. Tror i och för sig mest att det handlar om att resan börjar kännas så verklig och ja ser fram emot den som fan. Ska bli gött att ha sällskap. Maria är så nära soulmate man kan ha och även om det kommer finnas störighetsmoment så tror jag vi kommer fixa det bra och ha superkul.

Dock ska jag vara ärlig och berätta att jag härom dagen satt och kollade Japan igen. Satt och klurade ut platser jag inte varit på och vill till.. Nästa resa dit kommer vara längre än 4-5 veckor.. kanske en hel sommar.. kanske lagom till att jag går ut min utbildning och då kan den vara ännu längre. Vill åka från Okinawa i söder till Hokkaido i norr. Men, det är en helt annan historia. Kina först och innan dess Eddan men just nu ska jag göra mig iordning för en tur på Malmös gator. Plötsligt tycker jag om staden igen. Inte på ett 'jag vill stanna och bo här'-sätt men jag våndas inte längre var sekund. Malmö är inte längre skärselden för mina tidigare synder. Kanske handlar allt om att jag egentligen accpeterat, förlåtit och lagt bakom mig allt som skett i Edinburgh. Nya krafter att ta tag i en framtid som ser allt ljusare ut. Haha, dammit, hör som jag låter.. är det verkligen jag som talar.. jag som bara gnällt och ömkat i en evighets evighet??

Life is good.

image85
Jag i Sagano - 2006. Snart är det bambuskog dags igen... I Kina denna gången.. längtar så jag håller på att krevera!!!!!! :))


Läs mer om
, , , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback