Simpatiskt

Kom nyss hem från en fika med Ingrid på Simrishamnsgatan 3, a k a Simpan. Det var mycket trevligt, har inte sett Ingis på länge. Fast hon är en av dem där tiden mellan träffarna inte spelar nån roll. Det är ändå alltid som förr. Och det är så det ska va med vänskap. Tid kan gå men när man ses så är det som om det var igår.

Krängde 2 vegoburgare här hemma och längtar redan ut i solen igen. Är det bara jag som blir helt spattig och superlycklig en dag som denna? Ingen jacka behövs, bara min kära hoodie. Mamma ringde och vill bjussa mig och syrran på en heldag i Köpenhamn på lördag. Antar att hon också fått solsting.. heheh.. Katterna springer runt som galningar.. så fint att dem är lite kompisar nu.. Pixie som annars hatar allt och alla som också har 4 ben och svans.

Inte för att det spelar nån större roll (eller jo lite) men min
Japan-sida är back on top. Blev lagom glad förra veckan när jag fick se att en annan typ via fjäsk bumpat ner mig till 6e platsen.. Han har varit inne hos mig också och klickat loss på mina tips och sen bett mig göra samma hos honom. Damn it. Hatar det med Virtual Tourist. Ryggkliandet. Hjälper du mig så hjälper jag dig. Jag blir mycket gladare när nån som faktiskt ska på en resa ger mig bra omdöme för att de gillat sidan och blivit hjälpt av den än att folk använder den som en poängstege och förväntar mig att göra samma för dem. Vilket jag inte gör. Jag ser communityt som en online guidebok och inte nån tävling. Fast ändå sved det att bli petad neråt. Just för att jag vet att han bett folk att poängsätta honom. Fast det räckte med några svar på folks frågor i Japan-forumet så var jag back in business.. och han va väck.. Ha!

Måste ut. Det blir nog ingen 7km promenad som igår men jag kan inte hålla mig inomhus. Och så har jag ju en "ny" hoodie att bära in... Maria kom hit med en vandrarryggsäck full med kläder i förrgår.. hon ville inte ha kvar något av det så det var för mig bara att plocka åt mig allt jag ville ha. En ljuslila t-shirt, en röd hoodie och en vit zip-up tröja är nya favvisplagg. Billigt är bra men gratis är bäst! ;))


Läs mer om , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Härligt att höra att jag fått en sprudlande glad syster. Vilken mirakelmedicin var det nu igen? ;D
Puss

2008-04-02 @ 18:59:30

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback