Spöke & weimaraner i Winsford

Med respekt för min värd / plastbroder / privata taxichaufför så kommer alla inlägg härifrån norra England inkludera ett litet inlägg på engelska så att även han kan få en liten inblick i vad jag anser om min vistelse. För att läsa på svenska som vanligt skrolla, bara förbi den lilla rutan här nedanför.

At 8am the house-ghost decided I had slept enough and made some extra loud squeaks and creaks in the stair case. I thought I better not disturb an unresting spirit and got up. Had some luvely breakfast - marmite on brown toast and then hit the city ;)
So what do I have to say about Winsford. Sunny (surprisingly.. me did expect rain). Rather tiny indeed... And men in cars do love to honk the horn when they pass young ladies walking down the street - that would be me. Doing the walking - not the honking.. haha... Walking along the canal was nice, specially since I got company. The owner of Red Lion let his dog out and it decided to come along. Nice doggy. The giant piles of salt wasn't quite as über-cool as I expected but I enjoyed my walk in the sun. Boots had an adaptor - whoopdeedoo - I can now use my laptop. I don't think I would recommend Winsford as a major tourist spot. If people don't have a cool bro to visit like I do, they should probably head somewhere else.. ;) Still, Winsford might be small but than g.o.d for that map you drew me. It did save me from getting lost on more than one occasion. Sometimes I think I should not be let out on me own...lol..

Jag anlände till Liverpool igårkväll och där väntade 'taxin' som utlovat och jag fick en guided biltur till Winsford där Stooie bor. Vi passerade över river Mersey men vi tog bron och inte båten ;)



Jag var sjukt trött när vi kom fram efter att ha rest sen klockan 07.30 och vi satt och snacka en stund innan jag däckade i mitt urfina gästrum. Fast det var tur att jag hade ett täcke, en tjock filt och ett täcke till för jag insåg att jag återigen blivit van vid svenska varma lägenheter. Svepte in mig som en mask i den lurviga filten och sen under bägge täckena .. sen sov jag gott tills klockan 8 idag. Stooie är på jobb så jag underhåller mig själv tills han slutar kring 16-tiden. Då ska vi ut och äta riktig engelsk flottig pubmat - yum. Det var ett tag sen. Imorgon slutar Stooie kring lunch så då ska vi till Chester och sen på lördag så blir det turistigt i Manchester.

Dagen har jag spenderat med att vandra till shopping "kvarteret" som fanimej va stort för att ligga i en så pass liten stad. Hittade vad jag sökte - en adaptor som jag kan plugga i min laptop och lite annat smått o gott som Tré Semme shampoo (världens bästa) och linsvätska... På vägen hem gick jag längs floden för att ta en titt på saltbergen som Stooie pratat om och som är Winsfords industi. Jag slapp gå ensam. För när jag korsade parkeringen till puben Red Lion så släppte ägaren just ut sin hund, en ståtlig Weimaraner a la New Orders Blue Monday video. Och vovven beslöt sig för att hänka på. Hon sprang vid min sida hela promenaden. Jag väntade bara på att ägaren skulle komma brölandes och tro att jag försökte stjäla hans hund men icke. Där va jag ute och vandrade men en främmande jycke.. haha..

Tror att jag ska fixa mig en kopp kaffe till. Storbritannien är fan det enda landet i världen där Nescafé smakar riktigt gott. Fattar inte hur det kan komma sig. Gör jag pulverkaffe i Sverige vill jag nästan spy...

image134image135
image133



Om någon undrar varför jag pratar om ett spöke i den engelska texten så är det såhär att jag är ganska säker att huset är hemsökt. Speciellt efter att Stooie berättade att den förre ägaren dog inom dessa väggar. Ljuden som kommer från trappan är allt annat än vanligt hederligt knarrande trä. And that's a fact!


Läs mer om
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Det är rätt kul att även du förknippar den rasen med Blue monday ;D

2008-04-17 @ 15:19:20
Postat av: M!

Det har jag gjort så länge jag kan minnas.. måste va alla gånger i Veberöd som en viss syster tvingade en se 'Blue Monday' om och om och om igen... ;) Tyckte dock de va lustigt att av alla hundraser i världen så är det en sån som har följe med mig.. :)

2008-04-17 @ 15:25:52

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback