Det magiska 3-talet

Ah, jisses vilken schizofren dag. Mitt humör har pendlat från en bottenskala då jag var nära att bita huvudet av stackars Toadie tills nu när jag känner mig hur glad som helst. Kanske för att alla goda ting kommer i 3tal?

1. Hämtade min khakigröna Bench-munkis på posten och den var galet snygg så jag är evigt tacksam för
eBay.
2. Fick mail från Mr BMX, det var ett tag sen, trodde nästan att han avpoletterat mig sen jag avböjde till Electric Six konserten i Leeds.. men icke.. han lät mig veta att han minsann fortfarande är på att ses om jag kommer till Eddan i april. Jag har ju lovat att introducera honom till en Zybrowka (bison gräs vodka) med äpplejuice efter vår lilla diskussion på Facebook och han har lovat att bjuda igen tjänsten med en kaffe på Black Medicine Coffee Company. Och så avslutade han mailet med att mystiskt kommentera ett blogginlägg på MySpace som på ett väldigt kryptiskt sätt faktiskt handlade om honom. Nu är jag ganska säker på att han fattade det eftersom det inlägget har några veckor på nacken men han har hållt koll.
3. Monster-Mash-Wednesday!! Toadie fick biocheckar från nånstans och ska ta med mig att se Cloverfield ikväll. Den verkar skum men ganska bra. Till dessert blir det nog mer monsterfilm. Lyckades lägga rabarber på koreanska Gwoemul - the Host - och även om jag inte har en aning om huruvida den är bra eller inte så är jag svag för asiatisk film.

Ångesten från igår kväll har lättat rejält. Åt en saftig men nyttig middag bestående av ris, inari-zushi, pilgrimspusslor, räkor, mjuk tofu och till efterätt en kopp kaffe med en skopa tofuline chokladglass i. Imorgon blir det ett nytt besök på Asien Livs på Möllan och inköp av mer tofu. Man kan nog lätt säga att jag är beroende. Helt sjukt är dock att Kung Markattas tofu (som såklart är bra om man inte har tillgång till en asiatisk affär) säljs för ca 19-26spänn. Köper man däremot mjuk tofu på Möllan kostar de 5kr per bit. Där kan man tala om prisskillnad.

Anyway... Dags för mig att trä armarna i min nya Bench och traska ut på staden.

Förresten minns någon Kung Markatta? Minns att jag älskade denna tecknade apkung som liten flicka. Ska försöka hitta nån av dem i Kina i sommar.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,


Pixiekatten lives & breathes in Malmö

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Visst minns man Kung Markatta... Länge sedan det visades. Nostalgi.
Enjoy your movie! Hoppas att du inte spyr. Har läst att många gjort det p g a den "ryckiga" filmningen...

Puss

2008-02-13 @ 18:17:26
Postat av: Pixiekatten

Filmen över all förväntan! Och inget kräk i knät.. Rekommenderar den! ;))

2008-02-13 @ 20:56:19
Postat av: Ankii

svar: DEN FILMEN VILL JAG SE!!!! :D Var den bra? :D


Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback