En Vit Fredag (I wanna be adored)

Var nära att slinka ut ikväll. När Emma ringde förrut så lät det oerhört lockande att sticka över till Möllan på ett par glas vin och lite prat. Men jag ringde återbud en liten stund senare. Hatar egentligen att först säga ja och sen ringa och ångra men jag är glad att jag gjorde det. Hade ju lovat mig själv en vit helg och jisses vad sorglig jag hade känt mig om jag inte hade hållt fast vid det. Well, ikväll hade jag ju med all säkerhet haft kul men imorgon hade jag nog tyckt annorlunda. Retat mig. Måste ju spara mina sista slantar tills nästa helg, Queens of the Stone Age i Köpenhamn. Då får man snåla till det med en helg inom de fyra väggarna. Och förresten är det precis vad jag behöver efter Stooies besök och förra helgens galej på andra sidan sundet.

Roomien är dock ute och svirar ikväll så jag har hela lyan för mig själv. Det är jag, Kings of Leon, lite Stone Roses, 16 Horsepower och min kära vän
Ifolor. Sitter och leker med den sista fotoboken över Japan, denna blir från resan 2006. Vilken skillnad det är jämfört med den första boken jag gjorde över fjorårets Korea- och Japanresa. Ah, vilka minnen som kommer tillbaka när man sitter och pysslar med det. Njuter!

image36
Exempel på hur det ser ut när man bygger sidor med programmet.

Har en Stone Roses revival för tillfället. Eller rättare sagt så lyssnar jag på I wanna be adored på repeat. Om man måste säga en låt som av någon anledning satt sig över alla andra låtar i ens sinne så måste jag säga den. Hade jag dött imorgon så är det min begravningslåt. Inte för att jag har en gravt behov att bli avgudad - utan det är helt enkelt en magisk låt. Och till på köpet så har jag hittat en cover på den av Death Cab For Cutie - dem gör den mycket bra.


'I wanna be adored' framförd av Ian Brown på T in the Park - in beloved Scotland!

Nu ska jag koka mig lite grönt te med vanilj smak och sedan återgå till lekandet med fotoboken. Kanske se en film senare. Koreanska The Host eller möjligtvis Tank Girl..
God kväll!

image37
Bild lånad från: "http://ink2push.com/tank_girl.jpg"



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



Pixiekatten lives and breathes in Malmö

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Bra att du inte gick ut... Fast vem vet hur du gör ikväll?! Haha!

2008-02-16 @ 17:08:10

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback