Fältrapport från Högskolan i Kalmar

Föreläsningen avklarad. Bildanalysen färdigskriven. 2h och 40min tills tåget går. Hur dödar man tid på bästa sätt? Har min matlåda som väntar - kinagryta, tofu och ris. Glömde mitt Riesen choklad hemma.. attans.. hur ska jag nu överleva tågresan hem? En liten eloge till SJ som jag annars brukar ha för vana att klaga på. Först fick jag använda mitt värdebevis fastän jag inte tagit det med mig men lucktanten hittade mig i datorn.. fint gjort. Sen fick jag en gratis kaffe för att jag bara hade kort och inga kontanter på mig. It's the little things that count!

Vi fick en ny uppgift presenterad för oss idag. Och denna möter jag med STOR glädje och redan har inspirationsnerverna börjat jobba så att det nästan ångar ur öronen på mig. Jag slipper som tur var att jobba i en grupp utan kan i lugn och ro sitta i Malmö och skapa så det står härligt till. Ska jobba med post-modernism och valet av arbete är fritt. Självklart måste jag ju ta tillfället i akt och låta blodet pumpa på högvarv i konstådran. Vad ska jag hitta på den här gången? Me me me!! Ingen annans åsikter att ta hänsyn till! Skönt. Slipper jag irritera mig eller lätta på kraven. Äntligen lite press att duka under av - även om den mest kommer från mig själv.. Fick se på lite youtube filmer om Sophie Calle. Gillade verkligen Take care of yourself - installationen! På gränsen till genialiskt faktiskt.

Magen kurrar. Och den kan jag inte konsten att ignorera.

Over and out.



Från 'Take care of yourself'. En pojkvän till Calle gjorde slut via internet och hon lät ca 70pers göra sin tolkning av detta brev. Dessa visades sedan på samma gång på olika monitorer på en utställning.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback