Plastic fantastic!

Ser ut som om det kommer gå bra för de japanska prylarna på Tradera. Bud första kvällen på plastmaten i miniatyr, finemang! Funderar på att lägga upp den japanska lergodsservisen också. Jag använder ju alltid den andra i plast och det är onödigt att den bara står inpackad om jag kan få nån hundralapp för den. Får se.. I do need the money. Funderar även på att min dyra servis som farmor samlade till mig till en auktionsfirma och få den såld. Jag kommer aldrig fortsätta samla på den. Och när jag i förra inlägget nämnde att jag inte vill ha kvarvarande bagage i Sverige när jag flyttar - well, den servisen känns verkligen som något som blir ett problem när jag ska sticka. Bättre att ordna sånt redan nu så slipper jag ha det på axlarna då.

Var inne en sväng på myspace och mailade mannen i Skottland. Slog till med en kommentar som han inte kan tolka mer än på det sätt jag vill att det ska tolkas. Och beroende på hans svar så vet jag om jag ska fortsätta lägga energi på våra mail och faktiskt träffa honom när jag är där, eller avveckla det. Trött på att fjanta runt som katten kring het gröt. Ska de va så ska det va på riktigt, annars kan det va.

Klar med 2 av de 3 "shermanska" bilderna. Det blir mycket bättre än jag trodde från början. Me like Photoshop. Som att klippa och klistra när man va liten.. samma fröjdfyllda pyssel. Känns liksom inte alls som ett arbete när jag håller på med det, utan bara kul tidsfördriv. Tänk att jag en dag ska få undervisa i det. Hoppas min glädje för det smittar av sig... Gillar unga idag pyssel eller är det bara tv-spel och sånt som gäller..? I wonder..

Tro't eller ej men jag ska minsann ta och dimpa till sängs. Ska träffa mamman tidigt imorgon och avlämna hennes Berlinfoton som jag framkallat åt henne. Och så ska vi ta en fika på Red Dog.

Nitey nite - bedbugs do bite!




Läs mer om , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Har sovit lite, men den jäkla hostan väckte mig :(
Helt rätt gjort med mannen i Skottland. Det är jättejobbigt att gå runt och tänka och undra.

Puss

2008-02-23 @ 02:23:37

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback