Workin for the Caveman

Idag mailade jag alla parter för en sista koll så att datumen är ok. Hittade flygbiljetter till finfina priser - 1kr styck om man flyger från och till Göteborg. Så förhoppnings bokar jag redan ikväll och den 16e april drar jag först till Gaby i London, sen Stooie i Manchester trakten, sista stoppet blir Edinburgh och där stannar jag en vecka. Ska försöka få några skift på The Caves. Sist tjänade jag en tusing för en kvälls jobb.. bra extrakosing.. och så fick jag ju servera ostron till Edinburghs grädda - författaren Ian Rankin med flera.. De hade sin årliga ostronträff med champagne och grejor.. det var verkligen en trevlig kväll. När jag är där tänkte jag även försöka göra upp med Norrie om några veckors jobb efter Kina i sommar. Att tillbringa hela sommaren i Malmö och ett sista minuten jobb på typ Konsum - no no no NO WAY! Speciellt inte om man kan tjäna mer än det dubbla på kortare tid och samtidigt få va i Eddan under festivalen. Saknar pulsen och stöket och störiga turister (trodde fan aldrig jag skulle uttala dem orden!!). Och Spiegeltent - efter några vita månader i Malmö kommer dear ol' Smeagol te sig härligare än någonsin! Plus att få stå bakom bardisken igen - jag ångrar inte att jag gav upp yrket inom bar och restaurang - men jag saknar det något grymt ibland. Har man gjort det sedan 1997 så blir det en del av en. Men förlorar man en sak så vinner man något annat. Under åren i Edinburgh hade jag ingen tid att måla eller skapa kreativt. Det har jag nu. Och det är vänligare mot min arma kropp. Inga tunga lyft och kånkande på kilo efter kilo med tallrikar eller brickor med en massa glas och flaskor.. Inget mer glaskross så att knogen skärs upp så benet sticker ut - och min dumma nöt fortsatte jobba - det var jag ju fredagkväll, and I was in charge! Jobbet före hälsan. Jisses...

Nu ska jag fortsätta lägga upp saker på Tradera åt Toadie och även mamman har börjat anlita mig - hehehe - borde nog öka min avgift om det fortsätter så här.. 10% av försäljningen för vad som blivit en jäkla massa jobb. Jaja, har man inget att göra studiemässigt så är ju iallafall detta nån form av sysselsättning..

image38image39
Aah - sommar i Eddan 2005 - mys!! Leve Pear Tree House!



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Låter inte dumt med lite hmm.. "semester" i Storbritannien. Du kommer antagligen komma hem med mer pengar än när du åkte :))

2008-02-18 @ 17:52:24
Postat av: Pixiekatten

Let's hope so. Är ju ganska bra på att smälla dem också. Speciellt med affärer som Cult och Shuh ;)) Kommer komma hem med ny garderob lagom till Kinaresan .. haha.. där saker kostar 1/10 av det europeiska priset! ;))

2008-02-18 @ 18:04:36
Postat av: Sister

Jag tror säkert att du kommer spara lite. Om jag känner dig rätt. Och det gör jag ju:)

Förresten länken till Small Flowers Crack concrete funkar inte.

Puss

2008-02-18 @ 19:24:24
Postat av: Pixiekatten

Länken är lagad! :)

2008-02-18 @ 23:09:13

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback