Hönan i Tupphuset - Virtual Tourist träff i Köpenhamn

Den 9:e februari är det bokat och klart för en VT träff i Köpenhamn. Ska bli skoj. Har bara varit på en ännu och det var i Kyoto i somras. Spännande att träffa människor man inte känner fast alla har en gemensam faktor - kärleken till att se sig om i världen. Denna gången är det aningen annorlunda. Jag känner ju Stooie efter hans besök i Småland förra året samt otaliga timmar på MSN och en hel hög emails. Märkligt hur man genom att skriva några osammanhängande inlägg i fyllan i någons gästbok på ett internationellt community kan utveckla bra vänskap och en känsla av att ha känt varann i evigheter. (Japp, den onyktra ordbajsaren var ingen mindre än jag... ).

Än så länge är vi 5st, jag och 4 grabbar, som ska mötas på vietnamesiska Lê Lê nhà hàng. Middag där och sen en liten drinking session, fast jag undrar om liten är rätt ord. Förra gången de möttes upp i Köpenhamn kom folket tillbaka till sitt hostel när det var dags att checka ut.. Jag har dock blivit lovat ett långt besök på Louisiana dagen efter, and I will hold them to that promise!!! Tyvärr missar Stuart den utställning som jag går och väntar på, nämligen Cezanne! Fast faktum kvarstår - ingen lämnar Lousiana besviken.



Om en liten stund ska jag ut och ta en kaffe på det undervara polska bageriet nära Kungsgatan. Har blivit ursnyggt men ändå supermysigt sen de renoverade. Efter att ha toppat mig med dagens dos av koffein så väntar breven som jag skrev till syrran från Edinburgh. Har lagt dem i ordning och nu väntar en tripp på nostalgins motorväg. Jag har ju så sanslöst märkligt minne och minns ju inte mycket från tiden där 2003 och framåt. Men från min första flytt dit som ägde rum 1997 - ja från den tiden minns jag fan allt. Schkumt!

Anyways, staden kallar. Adios för nu.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Mycket snygg blogg! Och rolig att läsa!! Puss puss

2008-01-30 @ 15:46:47

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback