Infor Gula Berget

Inga bilder idag heller eftersom jag verkligen inte litar pa maskinerna har. Skulle gora ett andra forsok eftersom jag inte gillar att en maskin vinner over mig men efter att ha tittat pa cd'n och sett hur repig den ar sa vagar jag inte. Kanske ar bilderna redan forstorda for att datorn atit pa skivan men forhoppningsvis sa klarar min egen laptop lasa den och da ligger skivan sakrast i min vaska - orord.
Lordagskvallen var verkligen superkul. Blev bjudna till att dricka med ett gang kineser vid deras bord pa baren/klubben Scarlet och det marktes tydligt att den unga mannen som bjod over oss tillhorde den rikare skaran av befolkningen. Budweisers anlande till bordet var och varannan minut och det shottades Chivas Regal mixat med gront te som servitorerna blandade till oss i bringare vid bordet. Man fick inte gora nagonting sjalv fastan flaskorna stod redo pa bordet. Var bringaren slut sa kom genast en servitor och blandade nytt.

Klubben visade matchen mellan Sverige och Spanien pa en storskarm men nar vi ville kolla sa blev var nye kinesiske kamrat mycket purken och ville att vi skulle med till nasta klubb. Vi insag att han inte skulle lata oss komma undan sa vi gjorde toalett-tricket och rymde till en annan bar dar vi kunde titta i fred. I ca 10minuter for sen var det ilfart i en taxi for lilla blonda damen hade fatt nagra shots for manga. Jaja, sa kan det ga nar man ska gora som kineserna gor. Vi hade iallafall en underbart kul kvall. Scarlet var ett hip hop stalle och coolare manniskor har jag aldrig skadat. Ibland steg nagon upp pa en scen och korde lite kinesisk rap medan dj'n korde beats i bakgrunden.

Igar kopte vi tagbiljetter till Huangshan, dvs Gula Berget, dar vi ska klattra uppfor just det gula berget. Ca 8km upp och 8km ner. Pa vagen finns tempel, pagodas och en massa skon natur. Hoppas det inte regnar. Borjar bli aningen trottsamt att vara konstant vat men det ar val sant man far ta nar man backpackar under regnperioden, haha..

Igar delade jag och Maria pa  oss och medan hon gick en tur pa stan och drack kaffe sa tog jag en promenad till ett tempel och sen vandrade jag langs med den uraldriga stadsmuren och promenerade runt  Xuanwu sjon som ligger i stan alldeles intill Purpurberget. Det var valdigt vackert men hade sakert varit annu vackrare i solsken. Mycket imponerande var de gigantiska portarna som satt insprangda i muren.

Nar jag kom hem sa tog jag en valbehovd het dusch, sen vilade jag en stund och efter det at jag middag med en kinesisk kille pa rummet. Han gav mig varldens skramselhicka. Han bestallde in all mat, ca 7 ratter, och nar jag undrade vad kottet vi at var (allt annat var vegetariskt vilket var snallt av honom) sa svarade han hund. Jag holl pa att kola av. Men efter en stund skrattade han hjartligt och sa att det var en Nanjing specialite, en ratt pa anka. Det hjalpte dock inte for min del utan jag holl mig till de vegetariska mumsigheterna och sen fick Maria ankan i en doggybag...

Klockan 16 i eftermiddag tar vi taget. Ca 7timmars resa till Huangshan. Forhoppningsvis vantar Pauline pa oss dar. Hade varit kul att traffa henne igen. Alltid kul nar man skapar nya vanskapsband. Det ar otroligt hur mycket olika manniskor man traffar. Pa hostellet har i Nanjing ar vi 6st svenskar for tillfallet vilket ar helt galet. I rummet finns ocksa en mormon, en tokig kines vars mat stinker hundmat och sa han som jag kakade middag med igar och som nyss flyttat tillbaka till Nanjing efter 13 ar i Singapore. Man har rakat pa den unga bohemen som tar dagen som den kommer och reser utan nagra planer alls. Den allvetande fransmannen som alskade sin egen rost pa tok for mycket. Och sa kanadensaren som bott i Kina i 6 manader och bara verkade ata MacDonalds eller Pizza Hut. En salig rora. Skoj!

Nu ska jag ta mig ut och ata frukost. Skulle egentligen gatt upp tidigt och fatt se nagra saker innan vi lamnar Nanjing men jag kande att jag behovde en morgon att ta det lugnt och sova langre och smalta allt vi gjort. Orkar inte stressa och gora en massa bara for att man ska.

Pussar och kramar till alla!

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Skickar en kram till er!

Pooos

2008-06-17 @ 15:59:24
Postat av: Sister

Är allt ok??

2008-06-18 @ 19:20:59
Postat av: Mamma

Jag följer dina spår idag med.

Du behöver inte känna dig ensam.

Pixie och Francis hälsar.

Ha det kul.

Vi börjar sakna dig …

2008-06-22 @ 13:26:16

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback