Beastwoman & the gates of hell

Beastwoman - mitt nya alter ego. Idag utser jag mig till superhjältinna. Börjar ana att mitt kall är att bekämpa mörkrets makter. Ondskan ruvar i mitt hus - jag misstänker detta allt mer. Folk har börjat försvinna och i deras ställe finns nu "människor" som verkar leva för att tortera och systematiskt förinta ens förstånd. Men Beastwoman (jag) är dem på spåren.. dem vet det inte.. men dem ska jag inte få ta över *piiiiiiiiiip*vägen (censurpip för er som inte fattade) i Malmö utan en fajt. Speciellt inte när de slår till under Beastwoman's pre-mens period. Dem har tur om de överlever fredagen... jag kanske tar dem med mina "rage-rays"... bestrålar dem med min ilska tills dem smälter i farstun.. Denna morgon var jag nämligen nära att gå bärsärkagång i trappen. Borrmaskinerna som dessa omänskliga grannar använder till att gräva sig ner till helvetets portar väckte mig och gjorde mig på sämre morgonhumör än vanligt. Men Toadie (min sidekick, och roomie) stoppade mig i sista sekund innan han själv flydde fältet, eller rättare sagt gjorde en "Clark Kent" och begav sig till sitt dagjobb där alla är ovetande om det faktum att de har en superhjältinnas medhjälpare så nära inpå.

Anyway... när jag inte fick lov att mosa grannarna så var jag tvungen att bege mig till ett s.k safe house där jag kan tygla mina otroliga krafter. Platsen är alltså ett ställe där andra är säkra för mig, där jag håller mig lugn. Stadsbibilioteket med andra ord. Fast det var nästan att Beastwoman kröp ur mina normala paltor och visade sig i sina inte så figurvänliga trikåer även här. Man skulle nästan kunnat ha trott att jag gått fel och gått till en jäkla lekplats istället för Bibblan. Det var nämligen ett öronbedövande gapande och märgilande skriande när jag vandrade in här med manteln noga instoppade i byxlinningen så att den gjorde en perfekt imitation av en cancersvulst i ryggslutet. Det enda som får mitt alter ego att se rött mer än borrande helvetesvarelser är denna mindre version av dem - de går under täcknamnet "barn". Men alla som har hört och känt deras läten spränga i örongångarna, få ens blod att koka, spänna ens nerver till pianotrådar och agera rivjärn på ens ryggkotor - alla dem vet att barn härstammar från en annan värld. Och deras genialiska plan är att ta över världen genom att skicka hit dessa till utseendet urgulliga små ting som sedan sakta driver mänskligheten till vansinne och lämnar fältet öppet för en attack från yttre rymden. Jorden vore chanslös om det inte vore för mig och min talang för genomskådning.

Nu ska jag dock använda en annan av mina många talanger - och det är att få ihop ett hejdundrande upplägg till min c-uppsats. Känner doften av VG bara jag tänker ordet uppsats. Haha.. så märkligt att jag annars brukar lida av noll självförtroende innan mens.. idag är mitt ego så stort att det nästan läcker genom öronen.. Det är gött att va en superhjältinna!

(Mental Note: måste fixa en bild på Beastwoman!)


Läs mer om
, , , , , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Hahaha! Inte visste jag att söstra min var en superhero el vad man ska kalla det... Men jag började misstänka...:)

2008-03-28 @ 16:37:54

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback