Dammit Kalmar!

Förra gången jag skulle till Kalmar så var en av två lektioner inställda p g a sjukdom. Det kan jag väl ta.. ingen kan hjälpa att man blir dålig. Jag blev ju själv smittad samma dag och låg ju sen sjuk själv i flunsan veckan därpå. Men denna gången får jag ett sms från en kursare kl 22.30 kvällen innan (idag alltså) jag ska in och hon berättar att föreläsningen bytt plats från eftermiddag till förmiddag. Nya pengar i sjön för tågbiljetter jag inte kan använda!

Damn it! Vad är problemet?? Hur svårt kan det vara för 3 vuxna människor (mina lärare) att synka sina föreläsningar så att inga byten behövs göras! Nu har jag verkligen ingen aning vad som sker med mitt betyg i Vetenskapsteori. Förhoppningsvis får jag lämna in nån uppgift så att jag får G iallafall.. Att de ger mig IG tror jag inte mycket på. Mannen som håller i föreläsningarna svarar ju inte ens på mina mail så hur ska han då orka med att jag får tenta om kursen??? Det måste ju vara på tok jobbigare för stackarn än att maila tillbaka sin elev... SUCK!!! Vilket skämt detta är!

Jaja.. jag slipper ju iallafall helt plötsligt att gå upp strax efter klockan sex. Och morgondagens lunch är fixad... det står ju nämligen en liten matlåda i kylen som skulle med till Kalmar. Synd att jag inte hunnit bre mina mackor för annars hade även frukosten varit kirrad. Hade kunnat ha en riktig latmorgon och bara behövt sätta igång kaffekokaren. Den hade jag ju i och för sig tänkt sätta timern på så att jag vaknade imorgonbitti till lukten av nybryggt kaffe.. och det kan jag ju fixa - om jag orkar - lathet är aningen smittsamt.

Dammit!

Människor har frågat mig om hur det känns att byta över till det dåligt beryktade lärarprogrammet på Malmö Högskolan till sommaren... Hittills har jag varit aningen skeptisk. Men hade någon frågat mig ikväll så hade svaret blivit att det ska bli gött som fan! Nog för att det är fint av dem uppe i Småland att jag får läsa som jag gör nerifrån Malmö... och mycket finner jag fortfarande intressant och kul. Det är en jäkla tur dock att jag är pådriven själv och vill lära. Och att jag läser och lär på eget bevåg. För när en lärare inte ens kan svara på ett mail... när en lärare inte ens kan informera att en kurs bytt tid... när en lärare inte verkar bry sig alls.. då kan jag bara ställa mig en enda fråga... vilken slags lärare tänker dem sig att jag ska bli? Det är ju trots allt lärarutbildningen jag går på och om inte dem kan föregå med gott exempel - hur påverkar det min framtida lärarroll?

Suck...


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

God morgon!
Fy fan! Dom är ju inte riktigt kloka där uppe i Småland!! Man skulle ju tro att det är nån jäkla lekskola. Shit! Om dom inte svarar på mail, ring dit och ta dig ett snack om vad som händer. Det gåller ju ändå dina betyg.
Är uppe tidigt idag minsann. Ska till doktorn och lämna prover om nån timme.
Puss min sköna höna :)

2008-03-11 @ 06:11:56
Postat av: Pixie

Oh I will... ;)
Börjar bli ganska trött på det här.. En i klassen som läser som jag för att hon jobbar hon har gått steget längre och kontaktat dem som har hand om vår utbildning och tydligen är HIK under utredning.. hm hm.. wonder why.. ;)

2008-03-11 @ 10:01:43

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback