Heavenly Tatties & 100 crowns for free!

Sitter förnöjt i mitt hem och dricker ett glas rödvin och myser till The Mary Onettes. En mycket tjock katt spinner bredvid mig - tror han är ganska nöjd han med trots att husse är ute på vift. Ska strax gå till sängs fastän det är fredag. Vill sluta dagen medan jag är på topp! Och tänk att komma upp tidigt på en lördag. Gå i parken innan staden vaknat. Det är grejjer det...

Spenderade dagen med att först möta mamman för att hjälpa henne välja ett headset på Mobilia. Jag bjöd på fika på Espresso House, min tur att stå för kaffet. Men jag tror jag ska bojkotta just det espresso huset. Att servera allt i engångsmuggar fastän man sitter på plats känns inte som ett slag för miljön direkt. Så NEJ TACK! Om jag blir kaffesugen på Mobban igen så blir det filterkaffe på det lilla fiket vid symaskinsaffären.

Hade ingen direkt plan för resten av dagen. Tills Liza hörde av sig och ville bjuda igen för min sushi-lunch. Och det gjorde hon, så det nästan slog gnistor. Vilken festmåltid. Lyxschnitzlar med ost från Hälsans Kök.. hasselbackspotäter.. bearnaisesås.. kokt broccoli.. Ah det var verkligen helt superbt. Jag hade med glasstårta till efterrätt. Kaffe- och vaniljsmak med strössel och punchgele.. men det var inte slut på festligheterna där inte.. för i Lizas frys stod en burk med Ben & Jerry's chocolate fudge.. det var verkligen en fantastisk fredagsmiddag. Speciellt hasselbackspotatisen.. himmelska. Måste laga såna själv.. rätt snart..

Efter maten kollade vi på Kill Bill. Har inte sett den på hur länge som helst och glömt hur bra den är. Ett mästerverk minsann. (Måste lägga rabarber på tvån - soon!) Eftersom Liza skulle upp 5 imorgon så begav jag mig hemåt efter filmen. Och hittade en hundring utanför teatern. Haha..

Väl hemma så kände jag att jag förtjänade ett litet glas rött. Det är ju bra för hjärtat.. och ibland för själen med. Innan jag gick till Möllan för att dinnera så var jag på sjukt dåligt humör. Min symaskin trillskades utan like och en tant som vunnit Kobra-telefonen på Tradera trillskades hon med. Plötsligt fungerade den inte och hon ville ha pengarna tillbaka. Jag är ju inte svår och sa att de kunde hon väl få. Men sen mailade hon igen och sa att det berodde på att hennes bredband gjorde så att 'snurrtelefoner' inte funka.. hon va tvungen att ha knapptelefoner.. Jamen jisses!!!! Kolla opp det innan!!! Så jag sa att då va de minsann inte mitt problem.. hon kan ju sälja den på Tradera på egen hand.. Får säkert minus igen nu.. men det tar jag gärna.. nån måtta får det va.. Jag kan va snäll men folk ska fan inte utnyttja det! Speciellt folk jag inte känner.. Så när en dag varit så upp-o-ner så kan man behöva komma ner på jorden igen. And do not worry!! Jag är inte den som dricker ensam - ever!! Men ikväll satt det jäkligt bra med en liten röd tår.

Imorgon (idag) är det den 8:e mars. Kvinnodagen. F*ck Valentine's! Om nån vill uppvakta mig så borde det vara denna dagen. En ros för att jag är en rejäl kvinna står högre i kurs i min värld än en ros för kärlek som ändå tar slut förr eller senare.. hahah.. och så kom cynikern ut igen..

En slurk vin kvar.
Sängdags.
Men först måste jag visa världen att Pixie va sötast idag.. och kortet blev ännu sötare hur det nu är möjligt.. jo gigantiska tassar.. that's how!

Nehe.. inte det.. det funkar minsann inte att ladda upp nånting.. varken bilder eller youtube med Mary Onettes.. strax efter tolvslaget är alltid blogg.se lite opålitligt.. spöken i maskineriet kanske.. vad vet jag...
Struntar i allt och går bara och lägger mig då..
..nitey nite..


Läs mer om
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: liza

shit vad konstigt att du hittade pengarna på väg hem, jag hittade nämligen 220 spänn på sjukans golv igår! vi borde krängt trisslotter tillsammans. puss.

Postat av: Sister

Äh, va fan! Jag har inte sovit än o tro det el ej, känner mig fortfarande full. Tack för igår! Uppdatera snart här! Du har så mycket vettigt att säga söstra min. Spread your word!
Puss

2008-03-09 @ 13:04:32
Postat av: Sister

Jag saknar Dexter!!! :(((

2008-03-09 @ 13:23:00
Postat av: Pixie

Jag med!! Dexter is "the shit"!! Haha ;b
Ge mig säsong 3 - nu!!!

2008-03-09 @ 22:12:45

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback