Pass!

Kollade precis kollinumret på postens hemsida. Mitt pass är på väg hem. Så vare sig där sitter ett visum eller inte så blir iallafall Skottland av den 16e april. Lugn i kroppen och lugn i knoppen. Hoppas ju ändå dock att allt blev godkänt annars blir det några dyra resor till kinesiska ambassaden i Köpenhamn. Skickar inte iväg passet igen - hemsk känsla. Att vara så låst. Inte en gång till. Är allt som det ska så kan jag bara skratta åt mig själv och som jag flippade ut över det. Sömnlösa nätter och ont i magen. Rädslan över att missa resan till Manchester och Eddan. Och så skickar dem tillbaka det 4dagar senare... Men som sagt... inte ta ut nån seger i förskott. Man vet aldrig, saker kan fortfarande gå fel, som att posten kör sönder brevet i nån maskin. Inget ovanligt (I know.. för man har ju knegat på posten en gång i tiden...)

Apropå Eddan så damp det ner ett nytt mail från mannen där idag. Han hade läst på om Cindy Sherman efter att jag nämnde henne i mitt sista mail - det värmer när nån tar sig tid för det som intresserar en. Mgmt dök upp som profillåt på hans sida... kanske bara flux.. eller så har han tassat in på min last.fm där dem bara råkar ligga som mest spelade. Vem vet... Hur som helst så får hela historien mig att mysa. Jag känner mig ung igen - nästan som gymnasietids-fjärilar i magen. Nice med en liten crush. Att den existerat sedan julpartajet på Pear Tree House 2003 - well, sånt är livet...

Mailade iväg bokrapporten på Bruners 'Kulturens väv' idag. Över 6st A4 sidor. Plus att den inte ska va inne förrän torsdagen efter påsk egentligen - men jag blev klar och helnöjd och varför sitta och hålla på den när man kan glänsa lite... Boken visade sig vara väldigt intressant vilket gjorde den lätt att skriva om. Och jag gillar när man med hjälp av teorier som stöd får säga vad man anser om samhället och skolan och ge sin starka åsikt om hur det egentligen borde va! För åsikter är det inte ont om i denna skallen...

Imorgon sätter påsken igång på riktigt. Så Glad Påsk.
Nu ska jag natta mig med min Lonely Planet. Att ligga och planera får mig att drömma så sött. Så God Natt!



image74
Tog den här schyssta bilden härom dagen.
Är mycket svag för reflektioner i vatten.



Läs mer om
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Christian

Jag förstår hur du känner. Men de hjälper inte att tänka på det hela tiden. För dina tankar kan inte bestämma om posten kör sönder brevet i nån maskin. Men det kommer ordna sig! LYCKA TILL! :D

Postat av: Pixie

Tack! Och du har så rätt så! Lyckligtvis har jag inte ägnat det en tanke.. det får gå som det går... ;)

2008-03-24 @ 10:52:11

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback