Utan internet rasar världen - eller?

Inget internet idag heller. Måste vara en hejdundrans serverkollaps någonstans. Först förbannade jag det hela dagen igår. Testade om det kommit igång varannan minut - hade ju Traderasaker att skicka men inga adresser till människorna. Och så hade jag ju såklart haft en Golddigga-tshirt i min minneslista som jag tänkt bjuda på i sista minuterna - och den missade jag ju såklart. Störigt! Jag som aldrig bjuder utan bara säljer... oh well... då var det väl inte meningen att jag skulle ha den. Störigt var det iallafall. Och till på köpet så var även min mobil helt knäpp. Ingen kunde ringa mig och jag fick inte ut några sms ens. Fast det hjälptes av att jag kopplade bort 3G-nätet och bara använde mig av GSM. Inte för att jag fattar vad det egentligen innebär, men det har funkat för mig tidigare när något liknande hände i Sleepyville.

När jag vaknade idag hade jag lätt ångest. Måste ju få iväg mitt pass FORT till kinesiska konsulatet så att det hinner tillbaka till mig innan jag ska till Eddan. Men inget internet idag heller. Så jag kunde inte ta hem ansökningsformuläret till visumet och inte heller kolla all annan info. Vad gör man? Jo tar ett djupt andetag och sen kommer på att Stadsbibblan med all säkerhet har trådlöst bredband till sina besökare. Jag beslöt mig för att undersöka detta och på vägen hit köpte jag mig en bamse-latte på Espresso House. Och här sitter jag nu. Lyssnar på MGMT, mailar Traderare och har även mina andra auktioner under uppsikt. Fick sålt 9st Pär Lagerkvist böcker. Inte till några stora summor men nu blir jag iallafall av med dem. Och de som inte blev sålda åker till Myrorna. Sammanlagt har det ändå blivit en del pengar, speciellt till Quidy såklart eftersom det varit hans prylar men 10% av några tusen kronor blir ändå en del för mig med. Det har betalat min visum-ansökan (eller kommer göra när jag får iväg den) och några nätter på hostel i Kina. Tänk vad gammal "skräp" kan göra, haha! Vad som är släng för den ene är uppenbart till nytta för någon annan. Återvinning - me like!

Vad jag också gillar är att jag sitter här på Bibblan. Ute bland folk och med en härlig kaffe vid min vänstra sida. På min högra sida sitter ett riktigt litet ögongodis. Det är inte fel alls det här. Ska jag nog fortsätta med även efter att internet kommer igång igen hemma.

Drömde helt galet inatt. För det första sov jag så oroligt eftersom min stackars roomie i princip bodde på toan pga sitt hysteriska kräkande. För det andra så smög sig en viss Fisisor in på mitt rum och låg och snarkade i högan sky på en av mina flyttlådor. Pixie var uppe var 10e minut och knaprade kattmat och eftersom hon inte kan äta som en normal katt utan först måste raffsa ner bitarna från skålen till golvet med tassen så hördes det ett ständigt pling plongande när hon kraffsade i lerskålen. Alla dessa ljud rördes såklart in i mina drömmar och när jag till på köpet ständigt vaknade till så hade jag till slut ingen aning om vad som var verklighet och vad som var dröm. Så när mobilväckarklockan tutade igång klockan 8.30 imorse så var jag nära att slänga den i väggen. Hade ju lagt mig tidigt som fan för att komma upp tidigt idag men såhär går det när jag ska leka duktig. Lika bra att inse och sluta kämpa emot det faktum att jag är, och alltid kommer vara, ett nattdjur.

Nej minsann, nu ska jag köpa mig ett extra kamerabatteri på eBay... slipper man ladda och ladda och ladda på sin resa! 4pund är som hittat - det är ju inte äkta Canon men huvudsaken det passar.

Över och ut!

Läs mer om
, , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Hoppas att ert internet kommer igång snarast! Jag får fan panik bara jag är utan det i nån timme.

2008-03-13 @ 19:21:35

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback