Visum Panik - ID Nojja

Upp tidigt denna fredag och har mer eller mindre kastat i mig frullen för att komma iväg till korthuset och köpa vadderade kuvert och sen swisha och ta passfoto och sen till mamman för att skriva ut alla handlingar som behövs för att till sist komma iväg till posten och skicka iväg allt dubbelt rekommenderat - både mitt och deras svarskuvert. På deras hemsida står att det normalt tar 10dagar att få ärendet behandlat. Men med min vanliga otur så vet man ju redan att något kommer gå snett på vägen. Och runt den 10e april kommer jag sitta och gnaga på fingrar, knogar, armågar och t o m tårna och fråga mig fördärvad vart mitt pass tar vägen. Den 16e måste jag ju ha det för att åka till Eddan. Ryan Airs hemsida ger blandade svar om man kan åka på sitt ID-kort. På svenska sidan står det att det är ok om det är utfärdat av en myndighet inom EES regionen. Men det är ju självklart för bra för att vara sant - för går man in på den engelska sidan så står det att det visst är ok - men bara inom länder som är med i Schengen. Vilket Storbritannien inte är... tror jag...Och för det andra så är mitt ID ändå utgånget. Så vill jag ut och ens försöka åka flygplan med ett sådant så är det bara att sätta igång och skaffa ett nytt.

Någon som vet något gällande kinesiska visum eller resa med ID - lämna kommentar - stilla mina nerver - kanske jag kan få sova inatt. Lustigt hur ens säng kan kännas som en lumpig knölhög under natten medan man ligger där och vänder och vrider på sig och inte kan sluta grubbla och vet att timmarna går och till sist mer eller mindre svimmar av trötthet. Men på morgonen när väckarklockan försöker tuta liv i en då är sängen plötsligt som att sova på moln. Den verkar forma sig efter ens kropp och man vill inte alls stiga upp. Kroppen har precis slappnat av och är blytung. Hjärnan är i ett tillstånd då den är så trött att den struntar i allt. Försenat visum, inställd Skottlandsresa, besvikna vänner, en ännu mer besviken oresenär - whatever! Jag vill sova!

Right. Inte slösa med tiden. Idag är den dyrbar. Tid är pengar och vad gäller detta så har jag inte mycket av nån av dem. Gulp! Got to go.


Läs mer om
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Aja, nu har du i alla fall fått iväg "skiten". Nu är det en otålig väntan som börjar. Men du ska se att det ordnar sig:))

Förresten, en uppdatering hade inte skadat;))
Puss darling

2008-03-15 @ 16:06:57

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback