Barfota pollenchock

Det brinner i mina ögon. Hatar pollen. Klåda i all ära för detta är grymt mycket värre. Vissa dagar, väldigt sällan som tur är, så svider ögondropparna som om de vore av salpetersyra - typ. Och ögonen slutar aldrig rinna. Ni som inte har pollenallergi - hoppas ni vet hur lyckligt lottade ni är!

Satt i parken hela dagen med Maria och hennes polare. Jag satt och läste i litteratur till c-uppsatsen (3 av 10 böcker avklarade, jippi) och Maria satt och läste på om Kina i sin nya guidebok. Om exakt en månad anländer vi i Shanghai... kan knappt tro det. Hjärnan vill bara drömma Kina hela tiden och inte alls lägga manken till och tänka på bildämnets historia och sånt tjaffs... c-uppsats väger inte tungt när man har en resa som drar sig allt närmare.

Har fått en illröd rygg men annars klarade jag mig nog rätt bra trots att solen var stark som bara den. Tur att jag stack ner Quidys solcreme i väskan - förutseende för en gångs skull. Gick barfota hem efter attt jag och Maria avslutat dagen med en mjukglass. Skitskönt. Älskar att känna fötterna mot den varma marken. Och inga glasskärvor fick jag i fotsulan - kors i taket.

Nu ska jag koka kaffe och återgå till att läsa bildböcker. Om jag kan se nått med mina pollenskadade stackars ögon.


©M.P - CoResenären till Kina!♥


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Mojje

Pollenallergi är inte kul. Jag hittade en del tips för pollenallergiker här. www.pollenallergiker.com

Hoppas det kan hjälpa dig också.

2008-05-17 @ 11:04:01
URL: http://www.pollenallergiker.com

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback