Blå Måndag

Så var det måndag igen. Skulle varit uppe tidigt men eftersom jag inte kom i säng förrän ganska sent så kom jag inte heller ur den förrän ganska sent. Tror min självdisciplin tog ett tidigare flyg till Kina och väntar på mig där. För när väckarmobilen ringde klockan halv nio idag så fanns nån disciplin definitivt inte här. Masade mig upp klockan elva - och det var p g a att jag hade två stycken mycket hungriga katter i sängen klättrandes på mig. Japp när det enda som väntar en på en måndag är laptopen och en c-uppsats som måste skrivas på - well, såna mornar finns ingen brådska att stiga upp...Men att motstå Helan och Halvan som bedjande trampar runt i min säng och tigger mat - det går bara inte.


©M.P - Isidor & Pixie - alltid hungriga!

Helgen som passerade blev inte riktigt som tänkt. Fredagen var en fest utan like och det var ju tänkt att lördagen också skulle bli kalas och sen hänga i parken hela söndagen. Men min pollenallergi satte stop för det. Fick hålla mig inomhus med rinnande, kliande, rödsvullna ögon. Ja snygg var man ju inte. Såvida inte nån har en fetish för det monstruösa - då hade jag helt varit i hans (eller hennes) smak. Men prognosen säger att björken snart är färdigblommad - hoppas det så jag får mitt liv tillbaka - och ett normalt ansikte och mina ögonfransar som jag typ kliat bort allihop. Som tur är hade jag hela säsong 3 och 11 avsnitt av säsong 4 av Lost att hålla mig sällskap. Så medan kompisarna satt på puben och åtnjöt kalla öl så satt jag ihopkrupen i soffan och försökte luska ut vad i helvete det är som pågår på den där jädrans ön. Utan större resultat förstås. Men bra är det!

Nu ska jag fylla på min kaffekopp och sen börja ta itu med det som göras skall. Skriva så att tangentbordet glöder. Efter att ha läst in mig på ämnet så ska det faktiskt bli rätt kul. Kommer vara en mindre expert på bildämnet i Sverige när jag är klar. Och det är ju gött att man blir klokare av sin uppsats och inte bara gör den för görandets skull. Som blivande bildlärare ska man väl känna till sitt ämnes rötter - och det gör jag minsann nu. Och det känns mycket bra!

Och till alla blå måndagars ära - vad som måste vara en av världens bästa covers:




Tags:
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback