Chansa? (A k a: en himla massa Peter)

Sitta inne för att inte andas in allergent trädspill i min kropp? Eller chansa och gå ut men sen kanske få sitta inne sen hela kvällen som straff för mitt otyg..? Varenda liten nerv i min kropp skriker efter att få rebella mot pollenallergin. Min kropp vill ut. Mina tankar vill ut. Varma soliga dagar får inte spenderas inomhus - det är en hädelse! Vad göra???

Har precis mailat gamla lärare i Lund och lilla födelsebyn strax utanför Lund... bett dem ta del av min undersökning för c-uppsatsen. Fick även mail från min lärare i Kalmar. Nästa fredag ska jag maila in det jag skrivit dittills för synpunkter så jag har gott om tid. Tröskade igenom hela 7 böcker igår. Fick en massa kött på benen. Mycket nöjd över det. Idag hoppas jag bli klar med resten. Det går som en vind bara man sätter igång... Det var pur nostalgi att vara inne på hemsidan för min gamla skola. Tänk att min första klassföreståndare Kerstin fortfarande jobbar kvar. Hon måste fan va 100år nu... Min mentor på gymnasiet fanns inte kvar på Estetiska programmet. Inte så konstigt. Kan tänka mig att han lämnade stället med buller och brak. Han var cool men ingen vidare lärare. Han var fan inte läraraktig alls. Minns när han skulle ta oss till Louisianna och istället bjöd han hela klassen på öl nånstans i Köpenhamn. Vi kom aldrig så långt som till konstverken. Insåg också att alla mina bildlärare sen jag var typ 14 har hetat Peter. Jag har även varit tillsammans med 2st Peter. Kortvarigt date:at 2st Peter. Och i mitt liv haft 2st Peter som mycket nära vänner. Känns lite smågalet. Det är ju en himla massa Peter!

Anyway... dags att göra laptopen strömlös och göra något vettigt av dagen.
Buddha Lounge och Meze och vin ikväll om inte ögonen svullnar upp och transformerar mig till Elefantkvinnan... då blir det film för hela slanten. The Eye och nya Halloween... Men jag hoppas på Buddha... ♥


©M.P - Buddha i Kamakura, Japan.


Läs mer om
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Det ska bli gott med meze! Hoppas dina ögon sköter sig!

Puss

2008-05-09 @ 14:42:01
Postat av: M!

So far so good.. legat i parken hela dan och ögonen är vita och fina.. nu medicinerar jag i förebyggande syfte! :) Ses snart! P&K!

2008-05-09 @ 16:06:42

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback