Electro & homosexualitet i Malmös parker!

För svenskt inlägg - skrolla ner...

Electro &  homosexuality in the Parks of Malmö
Had a great day yesterday. Started of in 'Pildamms Park' where dj's played fab electro music between 2pm - 10pm. Stayed there for a quite a while having a wee picnic but when Emma got cold we left. I and my dear roomie met up with some other mates in the 'People's Park' to watch a gig instead. But as it turned out the music gig was part of a whole set of performances - all in the name of tolerance and acceptance of gay people. The poetry slam was so-so... none really affected me deeply and one gal even made me real angry. There I am supporting their cause - and she slags off hetero women and the way we 'all' want a house, a husband, tons of babies, a dog, curtains with a floral print and a holiday in the sun... I just can't take when acceptance only goes one way. She wants tolerance but gives none back. Instead she does the opposite, being real prejudiced - which is kinda ironic since she's performing on a minifestival against prejudice.

When the performances ended we went to Erikas and Lottas and had some drinks before going out again. At Retro everyone left to go home except for me and Fredde. We stayed for a beer and some nonsense.

Today I been up to nothing except watching tv-shows... Office, Peep Show and Lost. I'm slowly becoming a part of the furniture.. lazy Sundays are great! ♥


Har spenderat dagen i soffan. Skrivit lite på uppsatsen och kollat på Office, Peep Show och Lost... är ganska bakis efter gårdagen. Började  med att kolla in '
Det brusar i parken' tillsammans med Emma. Det var riktigt bra electronisk musik. Synd bara att den riktiga värmen försvunnit. Efter ett tag frös Emma och ville vila upp sig inför kvällen så då drog till Folkets Park med kära roomien där det var nått arrangemang i gränslöshetens tecken - homosexuella hade poetry slam, dansuppvisning, drag show och sen spelade ett band som avslutning. Satt där med Vicke och Fredde som jag inte sett på urlänge så det var jäkligt skoj. Själva uppträdandena var - well hur ska jag säga det snäll, eller va fan varför klä det i bomull - det var faktiskt jäkligt kasst till stor del. Drag Show brukar vara hysteriskt bra men den här snubben stod mest på scenen och tja gjorde ingenting. Han vickade lite på höfterna och svängde på sitt blonda fejk hår och mimade lite lätt till musiken men det var också allt. Inte speciellt imponerande. Nog måste det finnas bättre Drag Queens är så i Malmö Stad? Väd gäller dikterna så var vissa uppläsare helt ok, nån få var riktigt bra och berörande, vissa var pinsamt dåliga och en gjorde mig fan riktigt arg.

Där sitter jag som hetero tjej och visar mitt stöd och så läser en person en dikt där hon uppenbarligen radade upp sin bild av straighta bruttor. Blommiga gardiner, villa, hund och barn, menlösa och åsiktslösa. Hon läser detta på ett arrangemand som heter 'Gränslös kärlek' eller nått liknande. Ett arrangemang som är till för att sprida tolerans och spräcka fördommar. Men bara åt ett håll? Folk ska göra sig av med sina fördommar mot homosexuella men hon kan stå och ha sin nidbild av mig som hetero kvinna och det är ok? No way! Sånt gör mig bara sur. Jag vägrar trippa på tå för nån bara för att de har en annan sexuell läggning. Jag ser henne som människa och person och det hon sa var uppåt väggarna fel! Kritisera gärna den massa där ute som faktiskt har en fel bild och som tycker att homosexualitet inte är normalt. Men klanka fan inte på mig för att jag gillar män! Stöp inte mig i en form som du själv kämpar med att ta dig ur! Hon kommer ur garderoben men verkar vilja stänga in mig i en... är det tolerans? Är det gränslöst? Don't think so!

När det hela var slut där så stack vi hem till Erika och Lotta. Förfestade ett tag innan vi drog till Retro där alla stack och lämnade mig och Fredde åt vårt öde. En öl och en hel del nonsens senare så vinglade jag hemåt i natten. Vaknade vid 10-tiden till det ljuva pinglet av mitt japanska vindspel som hänger i taket. Hasade mig upp och placerade mig i soffan där jag mer eller mindre växt fast. Skulle åkt rullskridskor med Ushiri men vi sköt fram det till onsdag. Så idag ska jag bara vara lat och det är minsann inte illa. Imorgon börjar allvaret med uppsatsen igen men det vägrar jag tänka på nu.

Jag har fortfarande helg! ♥





Tags: , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Sista avsnittet av The Office var suveränt! Tyckte dom knöt ihop det väldigt bra! Vad tycker du?

Puss

2008-05-18 @ 18:04:06
Postat av: M!

Japp gillade också det skarpt. Äntligen fick den där Ryan så han teg - retade mig som f-n på honom.. ;)

2008-05-18 @ 18:44:38

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback