Slutet som lät vänta på sig (An end in no hurry)

För svenskt inlägg skrolla förbi rutan!

The last dot is the sign of freedom!
I did it. After weeks of late nights and far too early mornings.. after days of frustration and times when I was ready to just give up and scrap not only my text but even my laptop.. It has come to an end. The thesis is done and I am free. The last dot on that paper was my sign of freedom! No more Uni until September (except for the last meeting next week but that one hardly counts). Having sent off the thesis to get graded I find myself in some sort of twilight zone not sure what to do with myself.. Also still quite knackered after the weekend with Gabs.. my energy level is oh so low.. But it actually a nice feeling.. for the first time in a very long time I allowed myself to do nothing.. I spent the whole day in the flat - and it was great!

Tho I am rather annoyed that most of my shows seem to be on a summer break.. Scrubs, Lost, Fam Guy, Pushing Daisies... etc.. Rude that is. Could've waited 10days.. then me is off travelling ;-)  Might watch 300. That is not a bad way to spend an evening - watching 300 sixpacks! ♥

Äntligen! Trodde aldrig denna dagen skulle komma. Så många sena nätter och alldeles för tidiga mornar.. så många frustrerade stunder då jag var nära att ge och kasta både uppsatsen och datorn i sjön. Men dagen kom. Uppsatse är klar och ivägskickad genom urkund, till examinatorn, till handledarn och till min opponent.


Här är stunden då den gick iväg - det gula är stunden då min frihet inbefann sig:
'Bildämnet i dagens skola - en jämförelse mellan Sverige & Storbritannien' skickades iväg genom cyberrymden!

Nu när uppsatsen dock är iväg så vet jag knappt vad jag ska ta mig till. Är fortfarande seg efter en vild helg med Gabs och energinivå är mycket mycket låg. Vilodagar tills Kina - det är då säkert. Ikväll tror jag det blir 300. För det känns som ett ganska bra sätt att tillbringa kvällen - att kolla in 300st vältränade tvättbrädor.. mmm.. haha.. eller vad säger ni tjejer? ;-)



Sist men inte minst så ett litet bevis på att man inte slutar rocka bara för att man blir äldre.. denna låten går varm hos mig just nu.

Goder afton! ♥





Tags: , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Christian

vi måste också skicka till urkund :O

haha :D njut på :)



jag ska glassa runt och under hela juli drar jag nog till södra frankrike :)

jag ville ha ett sommarjobb, men hittade iget bra :(

Postat av: Sister

Jag älskar 300. Astinos - vilken läckerbit!

2008-05-27 @ 22:37:40

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback