Kalas

Vaknade innan klockan ringde. Skönt. Ljudet av en väckarklocka är en av de saker i världen jag inte är speciellt förtjust i. Mycket härligare att vakna av sig själv när man är redo. En väckarklockan är en ganska knäpp sak egentligen. Att en så liten pryl kan mötas av så mycket hat när det är man själv som satt vilken tid man ska gå upp, är ju inte dens fel. Men jag vet att jag hatar verkligen manicken när den ringer klockan halv 6 och man måste upp för att kanske ta ett tåg eller nått. Till en föreläsning i Kalmar tex... så många gånger jag varit nära att bara slänga den i väggen och skita i tågresan. Men så inser man ju att väckarklockan är ens mobbe som man fortfarande har ett år kvar på hos Telenor och att se den i smådelar insvetsade i väggen för att jag kastar så jäkla bra och hårt vore ingen höjdare alls. Men idag vaknade jag som sagt fridfullt skönt av min egen hjärna och kropp - och snabbare än tanken hade jag en katt vid min sida som ville ha kärlek. Och med det menas Mjau burkmat. Vägen till hennes hjärta går via magen och inte nån annanstans...

Oj, sen när man sitter här så kommer roomien in och fixar till ostbullar från Donau bageriet med kräftost åt en. Not bad at all. Vilken morgon! Det går apropå kräftosten ganska bra med min nertrappning av fisk och skaldjur. Igår avstod jag från sushiköp och tinade istället vegetariska canneloni som jag hade i frysen vilka inte var fy skam. Men en liten klick mjukost blir nog en av de sista sakerna jag avpoletterar.

Om en stund ska jag traska hem till mamman som fyller år idag. Förberedde efterrätten så fort jag vaknade så den är redo att packas ner och stoppas i frysen hos mamma. Har ju inte följt något recept så jag är grymt spänd på hur den kommer att smaka. Ja det är ju födelsedagskalas idag. God mat, efterrätt och sen tårta och kaffe. På måndag och tisdag ska jag nog hålla en sopp- och fruktdiet för att rensa kroppen lite efter dagens bomber. Vet ju redan att när man har semester så slinker det ju ofta ner lite mer godsaker än vanligt och jag vill inte komma hem från 2 veckor i Storbritannien som en boll... men jag ville inte heller va en boll redan när jag kommer dit... ;)

Satt och kollade bilder igår kväll och Chester ser så himla mysigt ut.

Oups, klockan är snart elva. Time to get ready for some bday celebrations! ♥

image117
Är du vaken än??? Feed me dammit! ;)


Läs mer om
, , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

See you soon!

2008-04-13 @ 11:19:12

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback