Olidliga väntan! (The waiting is the hardest part!)

För svenskt inlägg - skrolla ↓

Right... I'm almost done packing. I've charged the batteries for my camera. The 'mix tape' is close to perfection.. I exchanged my swedish money to yuan.. I think I'm ready to roll.. Two days to go.. Agony is the word! Me wants to hit China now!

The living room's been a mess while I decided what to bring or not.. The whole packing business tied knots on my already tingling nerves.. Needed to straighten them out. Luckily I had some korean soju left from G's visit. Just what I needed on a night like this! Cheers! ♥

Är nästan packad o klar nu.. Kamerabatterierna är laddade.. blandbandet fullt av goa låtar.. pengarna växlade.. Tror att jag är redo för avfärd.. Men det är ca 2 dar kvar.. Kina är så nära men fortfarande alldeles för långt borta! Olidligt är ordet.



Så här såg vardagsrummet ut medan jag valde kläder och packade kappsäcken.. Det ilade i nerverna medan jag höll på.. så jag behövde något stärkande för att tämja dem.. en sån här satt fint:



.. sista dropparna av min koreanska soju som jag hade sparat till Gabys besök eftersom jag i ett års tid lovat henne ett smakprov av vad jag anser vara drycken som klår sake i att kittla smaklökarna sådär behagligt. Men hon har ju kommit och gått och kvar i kylen stod resten av soju flasken. Precis vad jag behövde. Ett glas styrkedroppar att avnjuta på balkongen i den sista kvällssolen. Myspysigt!

Nu ska jag dock sova. Eller försöka. Det är aningen svårt när nerverna sitter utanpå kroppen. Men jag gillar resfeber. Det är ju beviset på att man ska ut och äventyra igen! Själv ser jag inte fram emot ännu en morgon av väckarklockan Pixie kraffsandes mig i håret. Men hon är för söt för att jag ska kunna bli arg. ♥ Sweet Dreams! ♥


Tags:
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

God morgon! Drinken såg fräsch och god ut. När man lider av svår resfeber kan man unna sig en sådan på balkongen. Kanske annars också:)

2008-06-05 @ 07:31:20
Postat av: marlow

well, have a nice trip and make odd shots for your return.

China is special and very magic.

Another step to fill the book;)

Happy China Travel and a successful olympic participation ;)


Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback