C'mon katten, det svänger!

Har jäst i soffan mest hela dagen. Kollat på några avsnitt av Invasion. Ätit. Ätit igen. Checkat läget på Facebook och Tradera. Sett lite mer Invasion. Och ätit. Och druckit några liter kaffe, koffeinfritt för att kunna somna inatt. Sån blir man av att fira Internationella Kvinnodagen med att latja runt på Swing Inn med Systeryster.

Av någon besynnerlig anledning gör det stället mig alltid på filur-ligt humör. Kanske för att jag för omväxlingsskull känner mig yngst i lokalen till skillnad från de flesta andra uteställen där medelåldern verkar va 20... Kanske är det gratisdrycken man matas med av herrarna... Kanske för att jag vartenda gång kommit in gratis genom att vifta med den lilla fribiljetten... I dunno. Det kommer ju aldrig bli mitt stammishak men någon gång då och då är det ett roande ställe. Musiken är ofta förvånansvärt bra - om man som jag saknar housebeatsen. Och tröttnad man på det så finns ju den glassiga pianobaren eller uteterassen som är jäkligt mysig. Jag får tacka och niga åt sister för en mycket trivsam kväll.

Det blev inget ragg denna gången heller. Men det kvittade. Jag fick dansa och även om männen ifråga säkert var ett huvud kortare än jag själv så hade dem takten i både fötter och höfter. Japp igår svängde det om Swing Inn. Fredagens hittade 100-lapp betalade för vinet inne på Brogatan innan vi gick ut så de blev en billig kväll till på köpet. Lägger man till brakmiddagen med Liza kvällen innan så har det lät varit en tipptopp helg.

Och eftersom jag nu mår som jag förtjänar så tror jag att jag ska klicka igån ett avsnitt till av Invasion innan det blir en tidig kväll i sängen.


Masters of good house tunes - Deep Dish


Läs mer om
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Det är bara synd att man kan inte ha "för" roligt, dvs ge järnet på dansgolvet exempelvis utan att folk, speciellt tjejer, ska reta sig. Varför ska man utstå menande blickar, elaka kommentarer el tom knuffar för att man har roligt? Är det jantelagen som spökar? Dum fråga!
Det är bara så synd att det ska vara så! Tjejer där ute, lägg er energi på annat!

2008-03-10 @ 11:20:31

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback