Trött i Malmö

Varit på resande fot i ca 36timmar och just nu är min hjärna i princip obrukbar av trötthet.

Lämnade Edinburgh igår morse klockan 8.51 skotsk tid och kom fram till Liverpool runt 13.30.. Flyget avgick därifrån 20.35 p g a förseningar, haha inte för att jag hade nån brådska ... strax innan midnatt landade vi på Skavsta och jag anlände i Malmö ikväll klockan 19.46.

Sov några timmar hängandes över ett bord med remmarna från mina väskor virade runt mina ben så ingen skulle kunna traska iväg med dem utan att hela jag hängde med.. Halvlåg där helt i min egen värld och inte medveten om hur flygplatsen sakta fylldes med resenärer som skulle fara sin kos... Då och då vaknade jag till p g a myror i armarna, kramp i benen eller nån annan störig åkomma.. men jag kastade bara ett öga på klockan och hängde mig sen till rätta igen för mer sömn.. snarkade säkert rätt duktigt också.. Natten utspelade sig nått i den här stilen:

02.30 - beslöt mig för att stänga ner datorn och försöka sova efter att jag sett klart allt som jag ville eller rättare sagt orkade se.. det gick sådär med sömen..

vakna somna vakna somna vakna somna

03.25 04.53 05.17 06.03 06.45 08.20 09.55

10.40 - steg upp och köpte en kaffe som antagligen kunnat få pris som äckligast i världen men som just i den sekunden smakade sjukt gott för att det var det enda i världen som kunde få min hjärna att sakta ställas in i 'robot-mode' så att jag kunde fortsätta min färd mot Malmö. Först dock in till Nyköping där jag hade ytterliggare ca 4h att fördriva innan mitt tåg gick.. Försökte hacka mig in och använda stationens WiFi gratis men det gick inget vidare så jag kollade på film istället...

Och om nån undrar varför jag utsatte mig för denna färd så var det för att SAS, KLM eller BA ska ha ca 1900 spänn för en enkel biljett mellan Köpenhamn och Edinburgh.. men det vägrar jag betala och så som jag åkte så betalade jag ca 650kr och det är inkluderat t o r flyg Stockholm - Liverpool, t o r tåg Malmö - Nyköping och t o r tåg Liverpool - Edinburgh (som iofs Stooie betalade, hehe)... Var det värt det?? Japp för jag är student numera och hellre lägger pengarna på skojigheter när jag väl är framme.. skulle lätt göra det igen.. men nu: SÖMN!!! I min SÄNG!!! Extas!! ♥

image191
Pic Source: http://www.stationnight.com/Homer-Sleep1


Läs mer om
, , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback