Att färgsätta en monokrom värld

På morgonen pysslade jag med intervjufrågorna till c-uppsatsen. Igen. Det är svårt att finna den vetenskapliga jargongen som ska genomsyra arbetet. Jag lägger så lätt in min egen stil. Mitt sätt att säga saker. Försöker färga en text som ska ha en kulörslös yta. Platt och tråkigt ska den vara. Hur kan de ens begära det av någon som ska bli bildlärare och vars största intresse är att försöka sätta en klick färg på ens grådaskiga omvärld...

På förmiddagen var jag ute i solen och postade Tradera-saker och passade på hemvägen på att gå inom Pildammsparken och fördriva tiden med en annan favoritsysselsättning.. dagdrömeri.. När man är ute och traskar i varmt solsken så känns världen alltid positiv och dagdrömmarna nästan sanna.. Jag kan aldrig låta bli att gå och le åt min egen tometebolycka som är mina dagdrömmar.. Illusioner kan vara fina så länge man vet hur man tar sig ur dem tillbaka till den riktiga världen...

På eftermiddagen målade jag, pratade, drack kaffe och hade en mycket god stund hos en gammal men ändå ny vän, kamrat  eller bekant eller vad man nu kallar någon som man en gång kände men som man inte träffat på urlänge men som man ändå tycker väldigt bra om. Man har ju ovanan att vilja sortera allt och alla i fack men ibland räcker inte ordförrådet till. Hur som helst var det roligt att sitta och kleta färg på en duk medan orden sprudlade i luften och jag samtidigt insåg att abstrakt måleri inte är för mig. Min hjärna vill ha former. Den rent utav kräver det. Till slut blev färgen kaninöron. Så jag målade en kanin. Sen mer eller mindre sprang jag hem. Nästan mitt i en mening... Fick panik över de förbannade intervjufrågorna.

Nu på kvällen åt jag mackor och kollade på Scrubs efter att jag till slut gett upp och insett att bättre intervjuförberedelser än så blir det inte ikväll. Man ska veta sina gränser. Finns ingen anledning att jobba ihjäl sig över saker som behöver vila för att lossna i ens medvetande.

Min roomie har fått en stalker. Han flinar åt det men jag tror hon är galen. Tur hon inte bor i Skåne för då hade jag låst ytterdörren med kedjan och kanske till och med spikat för brädor. Riggat minor på balkongen. Man kan aldrig akta sig nog för stalkers.

Tips på lugn och skön sovmusik:




Läs mer om
, , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Dress Like a Princess

God morgon :)

Postat av: M!

God morgon kanske det är ja även om man vet vad som stundar.. c-uppsats och tvättid.. tjoho.. ;)

2008-04-10 @ 11:09:04

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback