København!

Ska bege mig om cirkus en timme.. tycker det är så jädrans fint att bo så nära denna fantastiska stad så att man kan göra som idag. D v s ta en helt oplanerad tripp över sundet. Bara traska runt och titta på folk och dricka øl. Mamma kommer nog vilja ha en och annan rød pølse men dem hoppar jag nog och kanske bara tar mig ett wienerbröd med choklad nånstans till mitt kaffe. För när man är i en storstad så ska man saker med choklad. Blev ursugen efter att ha läst Lizas blogg om Paris. Chokladcrepes.. hur smarrigt hade inte det varit.. Visst det finns ju wienerbröd här i Malmö också och även pain au chokolat, men dem ser ofta så små och tråkiga ut och efter att ha jobbat på café själv så vet jag att chokladinnehållet ofta ryms på min lillfingernagel. Men inte i Köpenhamn. Där är ett wienerbröd lika med en middag. Ni minns väl Solstollarna gott folk? Ingen gör wienerbröd som danskarna! Och det görs definitivt inte barnprogram som på 80-talet...

image86
Skumberg med sin wienerbrödspåse men lurar inte tullverket i första taget!
Säkert en lite uppdaterad upplaga - kolla in Turning Torso i bakgrunden...
(Pic Source: http://angeln.se/bilder/solprod05.jpg)


Läs mer om , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Kommer du inte ihåg när vi var i Bryssel?! Då åt vi ju mumsiga crepes med choklad vi med!! :))

2008-04-04 @ 10:47:11
Postat av: Pixie

Haha.. nej då va jag typ 6 eller 7 bast.. minns nada från den resan.. ;)

2008-04-04 @ 20:29:43

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback