Lördag i Eddan - del 2

Wow. Gick runt i bokaffärer och kollade på material för bildlärare att använda på sina lektioner och det finns så sjukt mycket roligt och bra material här. Vet i och för sig inte om jag som lärare velat använda dessa s.k. "ready-mades" men dem var iallafall kul att kolla igenom och jag skrev upp dem åt min lärare på högskolan, hon ville se vad som kommit ut nytt de sista åren. Flera av dem skulle jag velat ha själv. Mycket intressant att de hur det gör böcker som går över gränserna så att säga, lärarhandledningar som går att använda för lektioner där t ex bild och religion kombineras. Suveränt. Jag passade på att inhandla en styck bok åt mig. En megastor bok med massa underbara bilder på Impressionism. Endast £3.99. Galet billigt. Galet fin bok.

image173
©M.P

Lekte med panorama-funktionen på min mobil idag när jag käkade lunch i solen i Princes Gardens. Så som jag så ofta gjorde förr, lunchätandet alltså och inte lek med mobilen. Viktväktar-smörgås från Boots med räkor och majo, en bit frukt/nöt/morotskaka och en flaska fläderblomsjuice, godkänd för fastning så den är bra för kroppen och fin för smaklökarna. Paketpris endast £2.99. Har alltid gillat Boots Meal Deal.

image174
©M.P

Och detta var min utsikt. Edinburgh Castle. Jag satt där och det kändes som om jag aldrig lämnat staden. För jag kan inte förstå att jag varit borta härifrån i 2år. Och när jag åker tillbaka till Malmö på onsdag så vet jag redan nu att det kommer kännas som om jag åker bort och inte hem. Edinburgh är hemma.

image175
©M.P

Det är tur att jag ska jobba här i sommar. Att jag vet att jag ska tillbaka hit inom snar framtid och att jag innan dess har Kina att se fram emot. För annars hade jag burit runt på ett tungt sinne. Men det finns ingen anledning till det nu. Och det känns förbannat bra.

Mannen som jag pratade om så mycket innan jag åkte hit men som det varit tyst om sen dess tog äntligen steget idag och vill ses. Får se hur jag gör.

Nu ska jag snart göra mig iordning. Det blir en liten sväng på Caves iallafall. Vi kommer in gratis och vi får köpa drinkar för rabatterat personalpris - cirkus £1.50. Lite dans på det. Mår bättre nu och Dot måste jobba resten av min tid här pga personalbrist. Och det är trots allt lördagskväll i Edinburgh. Och bestämde oss för en kompremiss. Hon får en danskväll på Caves av mig och jag får äta ute som jag ville. Om en liten stund bär det av till Maison Moan för en pre-klubb middag! ♥


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Låter fint att du mår bättre!
Jag kan fatta att du ser det som ditt hem... Räcker att titta på bilderna:D Du har bott där så lång tid och har växt in i samhället där. Det är ju stor skillnad på det svenska och det brittiska. Människorna framför allt, har du ju berättat:)
Ser fram emot att i framtiden komma och hälsa på både kortare och längre perioder. KUL:)

Hoppas att du har en superkväll och har avnjutit god mat. Vad blidde det?
Lav jo.

2008-04-26 @ 23:37:03
Postat av: Sister

Vad händer så här på en söndag? Bakis, va?

2008-04-27 @ 19:13:19
Postat av: M!

Nejnej.. mår prima. Har suttit i parken och solat hela dan med Peter. Uppdatering kommer.. ;)

2008-04-27 @ 19:51:25

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback