Lördag i Eddan

Sitter i Dots lägenhet och skriver på min c-uppsats. (Jajamensan - den här lilla damen sysslar med nyttigheter också. Inte bara festeri och skojigheter). Har blivit förkyld som satan i gatan och ikväll är det meningen att vi ska ut på Caves igen för det är Departure Lounge som tydligen ska vara en suverän klubb, men jag tror faktiskt inte jag orkar. Får se vad jag gör istället. Problemet är ju bara att här i Skottland är ju puben det enda alternativet för många. Stannar hemma gör man när man är gift och har barn. Jag hade tyckt det var trevligt att äta ute igen. Men det får nog vänta tills efter helgen. Peter bjöd in mig på Flamenco-fest igår. Hade varit kul att se honom spela men jag och Dot höll oss inne. Hon är sjuk hon med. Så vi satt och drack tea och tyckte allmänt synd om oss själva.

Om en stund ska jag lägga skriveriet åt sidan och ta mig ut på stan. Kolla i bokaffärer efter läroböcker i bild. Gå på biblioteket och undersöka bildämnets historia i Storbritannien. Äta blåbärsmuffins på Starbucks... Hämta Dot på Ecco Vino kl17.

Busy little bee...


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback