Söndagssolbränna i Skottland

Kändes nästan overkligt att sitta i Princes Garden denna eftermiddag. Solen stekte. Porerna svettades. Magen ropade efter mjukglass. Och Peter kunde inte sluta leka med sin kamera. Det var verkligen finfint. Kan tänka mig att halva Sverige också tillbringade dagen i solskenet men jag kan slå vad om att ingen befann sig på en lika vacker plats som jag. Princes Gardens på en varm solig dag är magisk upplevelse näst inpå. Berget med slottet framför sig.. och supermoderna shoppinggatan bakom sig.

image176
©M.P - Princes Gardens med Edinburgh Castle

När jag låg där och blundade så kom en ren reflextanke farandes genom mitt huvud. För blott nån sekund tänkte min hjärna att den ville ligga i soffan på Inglis Court och glo på TV hela kvällen och att det var skönt att va ledig en dag som denna. För ett litet tag fick jag för mig att jag fortfarande bodde och jobbade här. Sen vaknade jag ur det där tillståndet och kände mig en aning sorgsen över att det inte var så. Jag vill stanna här. Men jag visste ju att min tripp hit skulle föra med sig dem tankarna så jag har på något sätt bearbetat dem i förväg. Jag kunde skaka av mig sorgsenheten och istället glädjas över det faktum att jag faktiskt ska hit igen.

image177
©M.P - Peter i gröngräset med sin kamera i högsta hugg

Det är också fint att tillbringa så mycket tid med Peter igen. Har verkligen saknat honom i mitt liv. Vi funkar så bra ihop som vänner trots vårt förflutna som ett par i över 3år. Vi kan fjanta oss rejält men också prata om allt mellan himmel och jord. Sånt som andra skakar lite på huvudet åt. Idag pratade vi mycket om
The Celestine Prophesy och om just energi mellan människor och energi mellan människan och hennes omvärld. Imorgon ska vi äta middag på den turkiska restaurangen igen som ägs av Peters vän Osman. Maten och hela stället gjorde mig lycklig i magen. Osman måste nog vara en av de mysigaste och finaste människor jag träffat på länge. Man kan se att han har en snäll själ. Peter spelar där ikväll men jag orkar bara inte gå ut utan vill sitta ihopkurad och kolla på film och skriva lite här.


Alla bilder ovan: ©M.P

Gårkvällen var mycket kul. Middagen på Maison Bleue var utsökt. Jag och Dot delade en flaska Loc Cardos Sauvignon Blanc - mmm.... Till förrätt hade jag fritterad aubergine och zuccini med wasabimajonäs och som huvudrätt delade jag och Dot på en bigsize portion calamari och så hade vi varsin portion med pilgrimsmusslor eftersom dem kan man bara inte dela. Man vill ha alla själv. Igår va första gången jag inte åt helvegetariskt här i Eddan, men jag skyller det på vinet ;) Efter middagen flyttade vi ut i baren och drack varsin French Martini och den var så god att det knappt var sant. Plötsligt dundrade Nas genom dörren med sin flickvän Mel och det är första gången jag  råkade på honom sen jag ankom. Kramkalas på hög nivå.

image182
©M.P - Fr vänster: Dot, Nas, Mel och så jag i förgrunden

image183
©M.P - Från vänster igen: Dot, Mel & jag

Våra cocktails följdes sen av en Havana Club och Cola och efter den drinken fick vi den mycket skapliga notan på £26, cirkus 300 spänn, för oss bägge. Japp ibland är det bra att vara en ex-anställd och vän till ägarens dotter som ger mycket skaplig personalrabatt fast man inte jobbar där längre! Tjoohoo!

Sedan bar det av till The Caves. Där det var packat med folk. Men Norrie tog in oss gratis genom bakdörren och sen sprang jag på ännu en gammal fd kollega, Tim, som är manager på Caves numera. Kramkalas igen uppföljt av en gratis Gin & Tonic. Jag hade tänkt ta det lugnt med alkoholen igår men det blir svårt när gamla polare envisas med att sticka drinkar i handen på en utan att man behöver betala. Jag och Dot tröttnade iallafall till slut på massan därinne och drog oss undan till en avstängd del av The Caves där vi satt i godan ro och pratade och bara mös av lugnet. När klubben stängt och allt folk kastats ut så satt vi kvar en stund och tog en sista drink innan vi beställde en taxi och åkte hem till dubbelsängen som vi så fint delat i över en vecka nu. Japp, man kan gott säga att både lördagen och söndagen tillsammans blev en toppenhelg. Nu ska jag dock ta mig en väl förtjänt paus och se de sista avsnitten av Skins. 2 kvar sen var det slut med säsong 2 också. Snyft...

image184
©M.P - Dot n Me! ♥


Läs mer om , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Inte dåligt att Nas lyckats få en sån söt flickvän;)
Jättebra foto det sista på dig o Dot!

2008-04-28 @ 00:21:15

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback