Eddan Delight part 3

(For English, pls scroll down)

Var ledig igår och blev medbjuden till att se en polsk teaterpjäs tillsammans med en kollega (Aga1) och hennes vän (Aga2). Pjäsen hette Emigranterna och utspelades i en gammal buss. Ca 10pers satt ihoptryckta där bak medan akten tog plats inför oss. Jag fann den relativt underhållande. Och relativt sann på sina ställen. Jag kan tänka att man måste vara antingen polsk eller som jag själv ha halva av roten därifrån... Man måste vara införstådd med polsk kultur på ett eller annat sätt för att kunna ta den till sig. Samt att själv ha emigrerat till Edinburgh en gång gjorde även det sitt. Den bjöd på några tankenötter och flera skratt. Och vid ett tilfälle skulle aktörerna dricka sprit och enligt polsk sedvana så bjöd de på några snappsar. Såklart fick jag och de två Agorna allihop. Misstänker att det kan ha varit Krupnik.. mmmm... Här finns en recension av Emigranterna (obs på engelska). Och för den nyfikne så finns bussen och själva scenen här.

Efteråt blev det lite vin på Ecco Vino innan det var dags för nästa kulturarrangemang, en spelning på Cuckoo's Nest framförd av ingen mindre än en av kockarna på jobbet. Vi swooshade dit med taxi. Kollade på giget och swooshade sedan tillbaka till E.V igen för lite mer vin. Just när vi steg in så klockade alla lägligt nog ut och festen kunde börja. Och partaj blev det. Klockan strax innan halv fyra fick jag ta mig i kragen och promenera hemåt tillsammans med Peter. Skulle ju faktiskt opp och va på jobb klockan nio. Vilket jag lyckades med utan att må helt förfärligt idag. Aningen förvånande. Dock bra.

Det blev en lugn dag på jobb vilket passade mig utmärkt. Och klockan 16 gick jag hem med fickan full av cash - löning samt dricks.. och hela helgen ska det jobbas så inte hinner man spendera det heller.. finemang! Nu ska jag värma en croissant, kleta på lite sylt och sen krypa ihop till en boll i soffan. Glo på film tills Peter kommer hem. Då ska vi nog glo på mer film..

Här kommer gårdagen i bildform.




Last night I was out and about and really enjoyed my day off. Started the evening with a show at the Fringe. A polish play called 'The Emigrants'. It was quite good and I loved the fact that we were about ten people all squeezed up at the back of an old van which was the actual stage. Plus they handed out shots of some spirit to the audience.. and somehow me and the 2 gals I went with managed to get our hands on all the shots.. not sure how that happened.. But it was a good start of the night.

After the play finished we headed over to work for some wine before next thing on our schedule started.. a gig at the Cuckoos Nest performed by one of the chefs band.. It turned out to be quite good although half the band seemed to be missing.. Afterwards we went back to work to say hello and have another drink. It was a bit later than I had planned to when I staggered home in the night. But when my alarm went off at 8am this morning I felt better than expected.. or maybe I was just still a bit tipsy.. who knows.. but I managed to hack a day at work and that's all that matters.. With not that much energy left Im going to spend the evening all cuddled up in the sofa. Some tv.. a croissant with jam.. and a long sleep-in tomorrow.. nice!


Tags: , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback