Eddan Delight

(This is kinda a Swedish version of this ENTRY)

Japp japp japp... idag fredag drar Fringe-festivalen igång och nu väntar 3 veckors fröjdefullt kaos. Att jobba på Ecco Vino har gått som på räls efter endast två skift. Inser hur mycket jag har saknat att lattja runt bland gäster och bakom baren. Men jag hoppas att musten kommer att gå ur mig tills det att det är dags att återvända till Malmö - annars blir det med enorm sorg och bruten själ som jag lämnar Eddan. Att träffa alla gamla kamrater igen.. att vandra genom gator och torg.. att sitta i solen i Princes Garden med ett Boots meal deal.. att ta en öl på SpiegelTent.. att fjanta runt med Peter.. ja allt får mig att nästan känna som om jag aldrig åkt.. Det är en surrealistisk känsla att jobba här igen efter 2,5 långa år och samtidigt känna mig lika hemmastad som förr.. Inger mig hopp och ny säkerhet att planera en flytt tillbaka efter studiernas slut. Det inger lyckorus. Det känns rätt!

Jag har min egen trygga vrå i det rum jag får låna av Peter och hans roomies.. jes box jag sover som en stock i den underbara loftsängen.. där oppe i takhöjd låg jag inatt och kollade på gammal kung fu film på min laptop efter ett hektiskt och hett shift på Ecco.. och jag kände mig så avslappnad och bra. Så rätt.

Idag börjar jag klockan 17. Ska ta mig en dusch. En kaffe på stan. Kanske köpa ett SuperDry linne på Cult. Solen skiner. Eddan är vackert. Jag är glad!


Peter o Co - Jam session @ The Secret Arcade


Tags: , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Det låter underbart!



Saknar dig!

2008-08-02 @ 18:07:42
Postat av: Mamma

Flitiga grabbar ... säkert det hörs spanska toner.

Hör av dig.

/M

2008-08-04 @ 13:43:23

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback