iDiary (a Macsperience)

(For entry in English, pls scroll down).

Spenderade en stund efter dagens vinprovning och personalmöte med att traska uppför Nicholson street för att titta i de flertaliga välgörenhetsaffärer som ligger där. Och för att slippa festivalens folkmassor. Hörlurarna till min MP3-spelare hade gått sönder så istället för musik fick jag lyssna till mina tankar. Mina fötter kändes som bly, det var längesen jag var så tömd på energi. Sov fruktansvärt dåligt inatt. Drömde saker som fick mig att vakna mitt i natten i vilt ursinne. Satte mig käpprakt upp i sängen och jag kunde verkligen känna hur morrandet låg kvar i halsen som en spinnande bilmotor. Och när jag väl somnade om så fortsatte jag att vakna med ca 30minuters mellanrum, helt säker på att jag försovit mig var gång jag vaknade. När klockan väl ringde vid 8-tiden så hade jag knappt ork att stiga upp. Släpiga steg ut i köket. Men en tallrik WeetaBix och yoghurt fixar det mesta. Lagom tills att jag 25min senare var tvungen att lämna lägenheten för att vandra till Ecco Vino så var jag åter full med energi. Något som vinprovningen tog kål på. Att gurgla vin klockan 10 på morgonen ger en två val - festa till det med detsamma eller gå hem och lägg dig igen. Ett annat val är ju att spotta ut vinet, men det vore ju ovettigt med så goda droppar. Så när jag gick gatan fram så var min arma hjärna mycket konfunderad över hur den skulle bete sig. Halvt på snusen och halvt på sparlåga efter nattens osömn. Märklig känsla.

Jag köpte mig dock en liten bok second-hand som gjorde mig aningen piggare och väldigt glad. Ett verkigt bevis på hur läraryrket sakta börjar konkurrera med mitt forna liv om platsen i mitt huvud. Boken jag köpte var nämligen en jag haft koll på på Adlibris en längre tid men som jag varit för snål för att köpa.
Introducing Semiotics. Med den i väskan gick jag till Bargain Stores och fixade en överstrykningspenna och sen vidare till 56 North Bar (fd Human Be-In) och köpte mig en latte. Läste, strök under, textade hem, läste, strök under.. mös.. tills jag frös.

Nu sitter jag här i min störtsköna loftsäng och väntar på att Peter ska komma hem. Vi har bestämt att ha slappkväll med film och popcorn.. Imorgon börjar mina shift igen. Ca 50h på schemat. Lär bli fler. Gött. Muchos money! Lunch med Layla väntar i veckan. Och så ska jag ta en kaffe med td som sms:ade igår äntligen... spännande.. Men innan allt det där ska jag fortsätta att slappa denna tisdagskväll. Kanske en tupplur innan Peter kommer.. kanske en kopp te..

Men först... mer Arthurs Seat till folket.. adios..





The wine testing didnt end in mayhem as I feared. Only me walking up Nicholson St a wee bit tipsy but most of all mentally tired after a night without hardly any sleep. My dreams kept waking me up and I could still feel the wild rage .. still had a growl deep down my throat.. however what I dreamt I will keep to myself.. let's just say I guarded something, with sharpened claws and a mind set to keep what I considered mine, heheh. I think I know what caused the dream. Something that took place earlier that evening. It fuel my anticipation and excitement, but also a slight worry to lose control. Anyway.. I kept waking up the rest of the night thinking I had slept in. Every 30min or so I sat up straight in bed with my heart beating heavily in my chest. It's not like it would have been the end of the world if I had slept in. It was my day off after all with only a staff meeting to attend for a couple of hours. Guess it was the dreams and not the sleeping in part that made me gasp for breath. They were so vivid. So real.

Being absolutely knackered me and Peter decided to have a quiet night in with movies and popcorn. He's picking up a couple of flicks after work so I guess I should fix the popcorn. But that means I got to leave this flat and I am just oh so comfy.. Maybe I'll just have a nap instead.. or a cuppa tea. Or maybe I'll just read some in my new book that I found at Oxfam this afternoon - Introducing Semiotics. Yup, it's safe to say the teacher in me is slowly taking up more and more space. 2 years ago I wouldn't even have glanced a book like that.. now it brings a big smile to my face and I spent the afternoon at 56 North Bar reading it and highlighting the good parts.. I think that is pretty cool. Plus I can start name-dropping big words to show off I'm becoming quite cultured.. But instead I think I'll just grab that cup of tea and save the showing off for another day or another life..


Tags: , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback