Att rida ut stormen inom sig

Jag har suttit mestadels av dagen och väntat på ett tecken. Lyssnat på stormen utanför och hört den riva runt bråtet på balkongen. Dock har den värsta stormen ställt till oreda i mitt inre. Jag ligger med datorn bredvid mig i sängen - att sitta gör för ont. Hatar när nerverna trasslar till sig så jäkligt att minsta rörelse hugger i maggropen. Jag ska sova snart tror jag. Finns ingen större mening med att sitta vaken och må såhär.

Jag har förberett rökelse och fört över andningsträning till min mp3-spelare. Kanske lite meditation kan hjälpa till att lägga nerverna rätt... Antingen går jag ur det med ny kraft att göra något av fredagskvällen - eller så kommer det göra mig sömnig och jag kommer gå till sängs.. men då vaknar jag med mer styrka imorgon.. mer än vad jag har nu iallafall. Och så ser jag fram emot att äta bakelse med Sister. Napoleon vill jag ha.

Borde nog äta nu innan jag ens tänker på morgondagens kaloribomb. Blev så jäkla sugen på Marmite och ost toasties innan. Och när inte det gick att fixa (får 2 burkar Marmite av Stuart nästa vecka.. tjohoo!) så ville jag inte ha nånting.. så dum man kan va. Om min roomie hade varit hemma hade jag tvingat honom att laga nått smaskigt, jag har ingen ork.. ingen lust. Två födelsedagar idag och jag firar ingen av dem. Märklig känsla. Verklighetsfrämmande. Som en dålig dröm. Jag tror jag fick ett omen inatt. På tal om drömmar alltså. Jag drömde om ett x från länge sedan. Vissa saker han sa i drömmen påminner lite om vad som hänt idag. Helt sjukt. Jag kanske ska vara med i TV - leka synsk - folk har fan blivit kända för mindre..

Kollade biljetter till Eddan i mars/april.. 677kr om man flyger från Göteborg City, 1kr plus flygskatt per biljett, helt ok. Gick inga mellan Köpenhamn och Edinburgh. Sterling flyger bara den sträckan senare i majmånad fram tills september. Typiskt. Men så mycket som jag pendlar med SJ nu så har jag nog snart en gratis resa på mitt Prio-kort. Eller i vart fall några gratis mackor på X2000. Eller fritt internet - om jag någonsin skulle bli så beroende att jag inte klarar 2 timmar på ett tåg utan att surfa..

Känner mig aningen bättre. Ordens makt. Att få skriva av sig är alltid skönt. Fast en dagbok online.. om någon sagt det till mig när jag var 7 bast och började skriva min första dagbok (utav många) så hade jag nog skrattat gott. Vilken befängd idé. Men se på mig nu.. Skriver precis som förr. Det var längesen jag skrev alls. Har jag en penna så skissar jag, att skriva med den har börjat kännas aningen främmande. Hur konstigt är inte det.

Dags för 'Gentle Flow' från mitt Tai Chi band och lite andningsmeditation på det. Sen ska jag nog va back on track. Om inte, tack o go natt. ;)

PS. Blonde Redhead spelar på Debaser den 11e April (tror jag det var). Hur jäkla fint ska inte det bli. Jag snöade in helt på dem igen efter att ha sett
Hard Candy och då spelas ju Elephant Woman i slutet. Bra film och bra låt och ett jäkligt bra band. (Förlåt för Wiki-länken men pallade inte leta efter bättre sidor om filmen.)
DS.







Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback