Komboskapligt

Alla borde verkligen ha en kombo. Det är så himla fint att slippa vara själv. Behöver man lite privatliv och ensamhet så går man bara in på rummet och stänger dörren. Man slipper den ofrivilliga ensamheten. Det betyder mycket. Som ikväll har jag suttit mest och pysslat med mina foton i photoshop. Toadie har suttit bredvid och spelat Xbox. Inga många ord utbyttes mellan oss. Jag hade t o m musik i öronlurarna för att slippa lyssna på Grand Theft Auto ljudet. Det var bara så jäkla fint att ha nån brevdvid sig. Så när lusten föll på att snacka lite så fanns det nån som lyssnade. Jag vill aldrig bo ensam mer.

Egentligen ganska lustigt att under mitt snart 30-åriga liv så har jag knappt bott ensam alls. Så inte så konstigt att jag mår bra nu. Hade min 1:a vid Södervärn fast  där bodde jag knappt ett år, sen skaffade ju jag och Suz en 3:a i samma hus. Och i Eddan bodde jag ensam sista tiden på Grassmarket efter att Dot stack till Australien. Sen var det dem 16 månaderna i Småland när jag kom tillbaka till Sverige. Och den tiden var den längsta i mitt liv. Nyttig - men långdragen. Känns som om jag bodde där mycket längre... Never again. Komboskap är min grej. Billigare, roligare, bättre!

Ikväll kommer söta fröken hit - ska snacka lite Kina och sen gå och ta en öl tror jag. Titta på lite folk. Förhoppningsvis ska vi möta upp Emma också.

Ooooh, nu är hon här. Trevlig helg gott folk! :) Lite Zutons att mysa till!





Läs även andra bloggares åsikter om
, , , ,


Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback