Photolicious

Har då äntligen satt igång med mitt postmoderna projekt som jag ska in och redovisa i Kalmar nästa vecka. Jag valde att jobba på ett lite Cindy Shermanskt sätt och vara både modell och fotograf. Skitroligt. Gjorde tre olika stilar av mig själv och ska sen lägga in dem i photoshop och leka vidare. För jag tänker inte stanna vid att bara göra olika variationer av mig själv. För det första så har det redan gjorts för många gånger redan och för det andra så måste jag stilla min nyväckta glädje för montage och collage. Och så har jag en liten plan att se om jag kan få in en känga åt skvallerpressen - för jag hatar verkligen tidningar som Bild och BildXtra och allt vad de nu kan heta. Lånade hem en bunte för att ha till just ett collage til tavla och jag mår verkligen dåligt när jag bläddrar igenom dem. Hur kan någon betala pengar för att t ex se Britney spännas fast på en bår eller att nån jädrans kändis stiger ur en bil utan trosor.. vilken anledning folk än har, om det är intresse eller skadeglädje, så tycker jag det är vidrigt.

Anyway.. ska jobba vidare med mitt arbete nu.. och kanske fixa lite lunch.. och dricka mer kaffe.. och knugga geniknölarna till kvällens Rappakalja-match.. och drömma om våfflorna vi ska äta! Mmmm.. :)

image42image43
Cindy Sherman x 2 - lånade från:
http://romeoniram.mosaicglobe.com/files/image/Copy_of_Untitled_Film_Still__15.jpg
http://www.wcma.org/press/07/Big_Images/07Tuchman/Cindy_Sherman.jpg


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Uppdatera!!!!! :))

2008-02-22 @ 18:48:48

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback