Koffein och mord i sinnet

Hur mycket ska man behöva tåla??? I ca 5 jäkla veckor har grannarna renoverat lägenheten nedanför och jag har aldrig varit med om maken till ett jävla borrande!! Det börjar strax efter 7-snåret och håller på hela eftermiddagen men bara pö om pö. Nejnej, inte kan dem göra så mycket det bara går på en och samma gång för att bespara grannarna lidande. Neeeej, det ska ju kafferastas och rökpausas också. Och vem borrar så mycket? Vad ska dem bo i? En jäkla schweizerost??? Aaaargh! Jag blir galen av att lyssna på det! Jag väcks klockan 7.20 och så borrborrborrr i ca 10minuter. Sen tystnad så att man precis hinner somna om. Då börjar dem igen, borrborrrrborr i ytterligare 2 minuter... och så håller det på. Står kanske någon och spionerar så att man verkligen somnar om innan de börjar borra igen? Är detta nån form av practical joke? Med allt jävla skit som går på TV så skulle de ju inte förvåna en av att de gör docusåpa av en galen byggnadsarbetare som har en sjuk njutning att terrorisera grannskapet... Men inte ska jag väl gnälla?? Grannarna som äger lägenheten har ju satt upp en lapp med en blomma på där de tackar huset för att vi stått ut och att det denna veckan ska vara klart. Stått ut!!!!!!!!!!!!?????????? Har jag haft nått val kanske? Och blomjäveln på pappret täcker ju vekligen tortyren jag utsatts för dag ut och dag in.

Nejnejnej. Här har inte funnits nån större förståelse eller uthållighet för deras renovering. Snarare har jag gått och planerat (i detalj) hur jag på smärtsammaste sätt skulle kunna göra mig av med byggnadsgubbarna (som egentligen är en skock pågar med en gubbig arbetsledare). Jajaminsan, vid det här laget skulle jag få Hannibal och Saw-filmerna att blekna. När man 5:e veckan väcks klockan 7 när man suttit uppe hela natten och skrivit en rapport till högskolan då kan jag lova att någonting händer i skallen på en. Plötslig är all nyfunnen spiritualitet som bortblåst och kvar finns bara andan av den romare som körde sitt spjut genom magsäcken på vår kära Mr J när han hängde på korset. Klockan 7 på morgonen den 5 veckan och ljudet av borrmaskinen verkar komma från under ens säng så nära det är, japp då blir man en ond själ.

Och vad gör denna onda själ? Well.. hon sätter på en rejäl kanna kaffe.. matar katterna.. dukar fram frulle.. gör lite extra oljud i hopp om att roomien ska vakna han med och hålla henne sällskap.. Kan vara så att hon stoppar saker i diskmaskinen med lite extra klonk och klirr.. Hon sätter sig vid datorn om inte detta fungerar och bara råkar slå Winamp och The Happening med Pixies på lite högre volym än nödvändigt.. What can I say, ond ända in i benmärgen. ;)

Vad har då denna dag att erbjuda denna plågade människa? Jo först ett besök till Mr Optikern klockan 14 för att äntligen få utprovat nya glas till brillorna. När jag fick ögoninflammation i julas och inte kunde ha linserna så insåg jag att det nog var läge att ta itu med detta. 6år gamla glas gör en smått helblind. Jag och min starrsjuka mormor kunde enkelt bilda klubb. Så det är planen med stort P. Men höjdpunkten ska bli att träffa systeryster och få låna bunten med brev som jag skickat från Eddan. Tydligen brukade hon och mamma sitta och kikna av skratt över mina upptåg och skottarnas egendomligheter. Så planen är att använda dessa, om det nu finns några, skojigheter som små utdrag när jag nu ibland använder denna blogg som en slags tillbackablicksdagbok över mina år i Skottland.

What else... sjukt sugen på tofu så det blir nog ett besök i en av de asiatiska affärerna på Möllan. Varför betala 23spänn för Kung Markatta (iofs helt ok) när man kan få the real thing för 7kr? Lånade en bok på Bibblan igår med, för en gångs skull, autentiska och bra recept från Japan. Fanns mycket tofu-relaterat där som jag blev sugen på när jag satt och läste den till klockan 4 imorse.. Och detta fick mig att inse att jag för tusan inte fått i mig frulle ännu.. Kanske dags för det.. och en kopp kaffe till såklart.

Skål!

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback