Att tämja sin oro (How to tame worries)

For entry in English, pls scroll down (below pic).

Ojojoj.. jag mår aningen illa.. oron ringlar sig från benmärgen, genom nerverna, ut i blodet, upp i hjärnan och vidare genom alla lemmar tills den når fingrar och tår där den ligger som pirr och små elektriska stötar. Alla 'tänk om' tankar har bosatt sig innanför pannbenet och det enda som hjälper mot dem är styrketårar och sockertillförsel utan dess like. Full vill jag inte supa mig så jag satsar på sockret. En stor påse godis väntar på mig. Godis och film. Ungefär vad min hjärna klarar av. Imorgon ska jag lämna av Pixie hos mamman. Det är så fint att jag har henne och att hon utan en min tar emot Pixie när jag är ute och far och flyger. Man är lyckligt lottad när människor ställer upp utan att be om saker i gengäld. Nog för att jag mer än gärna ställt upp tillbaka!

Ikväll var jag på Yukai med Quidy. Han käka sushi men jag tog för ovanlighetens skull något annat. Eftersom jag inte äter fisk längre så känns sushi inte lika lockande längre. Så jag tog något annat som i Japan är min stora favorit men som jag hittills aldrig ätit i Sverige (ute.. lagar det hemma ofta). Nämligen udon-nudlar. Beställde wokad udon med friterad tofu och grönsaker och det var himlans gott. Lätt att jag ska äta det igen! Yum!

Nu ska jag dock försöka lugna nerverna med lite domning av hjärncellerna - TV är ordet.



I feel slightly ill. The travel bug is eating me from the inside. It wants to leave at this second. No more waiting. The waiting feeds the worries. Making them stronger. Bigger. No matter how many times I keep telling myself all will go well the worries lies there in my subconsciousness - probably enjoying themself greatly. I think that's what the belly aches are. It's the worries poking my guts with a stick.

This evening me and my flatmate went to Yukai for a wee byebye-dinner.. and for once I didn't go for sushi. Being a veggie kinda makes it a bit less appealing. Rice with veg - not that exciting. I went for udon noodles instead. I never had that in a restaurant in Sweden before.. I have udon at home quite a lot.. with miso.. and I absolutely love it in Japan. And it was really nice at Yukai aswell. Wok-fried udon with veg and deepfried tofu.. yum! Lovely. Will definately have that again.

Now it is time for me to do a brain numbing act. TV is the word! No more thinking. I'm putting the worries to sleep with braindead tele and a big bag of sweets! No worries can ever survive a full on sugar rush. Ha! ♥


Tags:
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback