The Shanghai Story

(For entry in english, pls come back tomorrow.. sorry..)

Till att borja med vill jag saga att alla stavfel far ursaktas..ar aningen stressad.. jag sitter pa mitt hostel och datorn far egentligen inte anvandas till annat an info sokning men jag ar ju en sann buse.. haha.. Livet i Kina har hittills varit fantastiskt. Shanghai var en helt underbar stad och bade jag och Maria kom overens om att man latt hade kunnat bo dar. Trafiken var inte av denna varld och jag var overtygad om att jag intye skulle overleva en enda dag utan att fa benen krossade av en galen kines pa scooter men man kom snabbt in i deras jargong. Vara kroppar var dock inte helt vana vid Kina och speciellt Maria fick svara problem med svullna onda fotter efter promenader i skitigt regnvatten men det har som tur lagt sig igen. Tyvarr fick hon stanna hemma nar jag och Pauline (var nya koreanska van) akte pa dagsutflykt till Suzhou. Shanghai var en utseendemassigt en helt fantastisk stad och utsikten fran The Bund gar bara att beskrivas som futurisrisk drom.. det enda som gjorde det verkligt var pangandet av tiggarbarnens muggar.

Vi har besokt flera tempel och min favorit var Longhua, det aldsta i staden. Typiskt nog dog mitt kamerabatteri den dagen och osmart nog sa hade jag extra batteriet o min backpack inne pa hostellet. Suck!! Men jag fick lana Marias sa det blev anda dokumenterat. Bade Maria och pauline pastar att jag skulle kunna bli fotograf for att mina bilder blir sa sjukt snygga.. haha..en vadigt fin komplimang.. jag skulle dock vilja saga att min goda van Canon har ett finger med i spelet.

Nu har vi dock lamnat Shanghai och befinner oss i Nanjing. Trots att vi bara varit har o nagra timmar sa ar jag redan galen i staden. Det ligger nagot i luften som gor det till en mycket speciell stad. Det ar fredagkvall och forhoppningsvis sa blir det partaj med mannen som jag och Maria delar rum med.. ganska fina bagge tva.. hehe!

Nu kommer folk och koar till datorn so I better go... Ska forsoka ta mig till internetcafe imorgon sa jag kan babbla pa mera och beratta mer detaljerat om hur det ar att vara apa i bur (japp dem stirrar och fotograferar oss HELA tiden!) Tills nasta gang - pussar och kramar!!!



Ni far ursakta att det inte blev nagra bilder men datorn vagrar laffa upp dem.. sorry!!!

Tags:
, , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Bro

Hej Sis, Great to hear you're having an amazing time in China, thanks for taking the time to help us non-swedish speakers with a blog entry =) Don't worry about VT...just tell me what email address is best to contact you on whilst you're away! Hope you managed to drown your sorrows after Spain's last minute goal! Take care Xx

2008-06-14 @ 20:56:12
Postat av: Mamma

Stavfel de struntar jag i huvudsaken jag får veta hur du har det.

Nu kan jag sova lugnt några nätter … kanske

Jag älskar dig.



2008-06-15 @ 14:08:05

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback