Barnfritt område tack! (a k a Electric Feel)

Jag kan inte hjälpa det. Jag försöker verkligen - jag lovar. Ansträngningarna tar nästan musten ur mig. Men jag kan inte ens klämma fram ett litet enda leende. Inte ens ett halvt. Tvärtom. Småungar driver mig till vansinne! Det kryper i skinnet på mig. Jag står inte ut.

Idag vandrade jag runt på staden. Köpte post-it lappar och understrykningspennor i finfina färger. I min väska låg Lonely Planet och väntade spänt eftersom den varit aningen ignorerad den sista tiden. Men idag skulle det ske. En stooor latte på Espresso House på Davidhallstorg skulle få äran att akompanjera eftermiddagens Kinaplanering. Och det var riktigt trevlig att få sitta där och läsa och stryka under och drömma sig bort till sommarens resa. Det var trevligt som tusan - i cirka 2 minuter. Sen började två småttingar i andra delen av rummet leka den fasansfulla leken där de testar sina röster.. och gapandet tog aldrig slut. De satt där i sina barnstolar och ett sågverk skulle låtit som en stilla bris i gräset jämförelsevis...

Jag försökte överrösta kultingarnas skriande med min mp3-spelare.. men de va rätt lönlöst. Barns röster har en sällsynt gåva att tränga igenom allt. Så även min benmärg. Men jag hade en gigantisk kaffe att dricka ur så jag hade inget val mer än att försöka stå ut. 10 (tusen) djupa andetag senare så vande sig mina stackars öron till misshandeln en aning och jag läste vidare så gott det gick. Tills bordet bredvid mig tas i besittning av ännu fler medlemmar ur barnvagnsligan. Det var nu jag insåg att nästa gång jag ska ut och fika så är det endast två saker jag behöver ha med mig... visakort och öronproppar. Då är (vego)biffen räddad.

Jag flydde fältet.

Vart tar den varma våren vägen? Värme kom hit!

Kom hit snarast så att man kan inhandla en take-away kaffe och slå sig ner på en avlägsen plats i nån park där barnfötter aldrig beträtt marken.

Jag vet att det nog inte är det lättaste att tysta en unge i den åldern.. sen finns det dem som säger att man inte ska.. för detta är en viktig fas i deras utveckling.. well.. var drar man linjen? Hur mycket väsen ska jag behöva stå ut med? Och andra? Idag såg jag att många reagerade... folk sköljde ner sina kakor med det heta kaffet och brände säkert bort sina halsmandlar i processen, allt för att komma ut illa kvickt. Men ingen sa något. Nej för till föräldrar med småbarn tassar man på tå! Varför?

När får man klaga till personalen? När får personalen be gästerna att försöka tysta sina barn? Vart går gränsen för att föräldrarna själva ska inse att skränet förpestar tillvaron för resten av gästerna och tar sina barn därifrån?

Djurfritt... rökfritt.. vad sägs om barnfritt? Bara en tanke...

En annan tanke... appropå ingenting.. Jag blir så sjukt glad var gång min telefon ringer. The Power of Great Ringtones, haha.. Vet inte varför men denna låten får mig att tänka att snart är minsann sommaren här. Ljuvligt..


Mgmt - Electric Feel

Nu ska jag packa min lilla ryggsäck och förbereda en liten matlåda till morgondagens tripp till Kalmar och föreläsningen i vetenskapsteori. Sen återstår de 3 sista avsnitten av Invasion.

Over and out.


Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Låten är grym!

2008-03-10 @ 19:29:55
Postat av: Pixie

Oh aye!! :D

2008-03-10 @ 20:45:11

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback