Bildämnets krångliga historia och smarriga ricotta-röror!

Klockan 8.00 imorgonbitti ska jag maila iväg ett PM till en föreläsare. Jag vet inte hur många sidor det ska vara på men säkert minst 6-7st. Det ska vara om min c-uppsats. Och jag sitter fast. Att skriva om bildämnets historia i Sverige är busenkelt, det har vi läst en massa om på högskolan. Men bildämnets historia i Storbritannien - en helt annan femma. Tur att jag ska till Eddan snart så jag kan hänga på biblioteket där och få en massa hjälp. För på internet hittar jag noll. Får bara upp en massa konsthistoria eller annat som inte är helt relevant och det driver mig till vansinne att det ska vara så klurigt när det låter som en så enkel sak att hitta material om. Om någon därute sitter på tips eller kunskap - let me know!!!!

Tror jag ska föra över lite låtar till min MP3-spelare och ge mig ut i parken. Efter en nästan helt stillasittande lördag så spritter det i varenda nerv i mig. Och jag tror jag måste göra av med lite energi och grubbel för att ens kunna sätta mig och skriva alls. Att det blir en sen natt gör mig ingenting - men jag måste komma igång innan jag kan börja tänka på att bli klar.

Sugen på sushi. Men jag ska Yukai imorgonkväll med Emma och Liza och jag tror inte jag ekonomiskt kan försvara att äta ute 2 dar i rad. Men det hade varit sååå gott. Fast låter jag bli nu så blir det dubbel glädje imorgon. Har ju kvar hemgjord pasta i kylen från gårdagen, men jag tror jag ska poppa den i frysen. Massa mjölmat 2dar i rad är något jag har problem med. Inte direkt vänligt för figuren... Har dock en massa mumsig ricottaröra kvar och den kan jag säkert hitta på något kul med. Ska lätt börja handla hem det oftare. Yum!!! Gjorde en med stekta champisar, vitlök och lök samt en med spenat och soltorkade tomater. Säger bara en sak - smörgåstårtefyllning!!! Bra mycket nyttigare än majonäskladdet och gott så det vattnas i munnen bara jag tänker på det! Lätt månadens bästa idé!

Ok, dags att röra de lurviga!
Promenad i solen - me like!


Nya favvislåten efter att jag totalt lyssnat sönder Electric Feel m MGMT:
2080 med Yeasayer!


Läs mer om
, , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Ricottaröra.... Det lät yummy! Som alltid blir man sugen när du nämner mat!! :D

2008-03-16 @ 15:41:01

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback