Ingen must i k(r)oppen innan påsk

Helt sant. Vaknade denna morgon full av energi. Klockan 9.13 satt jag och packade paket till Traderavinnare och var redo att jogga ner till posten och sen ta nått varv runt parken i solskenet. Och hur tackas denna hurtfriskhet? Denna härliga känsla att äntligen vilja springa och motionera på riktigt - inte bara promenara mina varv som vanligt.. Jo man belönas med att solen byts ut mot en jäkla snöstorm. Nu pallar jag ju knappt luffsa ner till lådan och posta. Bara att titta ut gör en blöt och olycklig i själen. Jag som hängt undan vinterjackan. Jag som tänkte ta en extra tur ner mot Caroli för att köpa billig sushi ovanpå tobaksaffären eftersom Yukai håller stängt så kvällens sushiätande medLiza och Emma är inställd. Shit va trött man blir. Musten rann definitivt ur mig.

Mitt PM kom iväg igårkväll redan strax efter klockan 21. Jag som trott att det skulle bli en all-nighter... men icke.. när dessa tassar väl får smak för tangentbordet så går det i en rasande takt. Och 8 sidor blev det. Inte säker hur det kom sig men men.. klagar inte.. förhoppningsvis så täcker det upp lite för att jag missat 3 av 4 föreläsningar (p g a deras dumma schemaändringar som jag inte ens visste om). Ska bli jäkligt roligt att skriva om mitt ämne. Mest för att jag äntligen kommer få en lite inblick i det skotska skolsystemet och hur bildämnet funkar där. Bra att veta för framtida jobbplaner i Eddan. Idag ska jag försöka få iväg mailen och boka tid med nån att intervjua. Och putsa på intervjufrågor. Och sätta igång med litteraturseminariet - ska iofs inte vara inne förrän nästa torsdag men jag vill ha det gjort. Så att jag kan börja på fältuppgiften. Haha, härom dagen klagade jag för att jag inte hade något att göra, nu har jag massor. Wunderbar!

Kollade mitt kollinummer på postens hemsida. Mitt pass o visumansökan har överlämnats på kinesiska ambassaden. Nedräkningen har börjat.

Ska ta ett bad.
Lägga upp nya saker på Tradera.
Trotsa vädret och köpa sushi på Möllan eller kanske göra hemlagad lasagne, har ju pastadeg kvar...
Sen skola skola skola..
Maila Länsförsäkringar om försäkring på mitt rum - Toadie blir ju aldrig klar med att ringa If...

Busy little bee...


Slacker Cats var ok... än så länge är jag inte superbegeistrad men har ju bara sett ett avsnitt - och Flat Cat episoden var klart roligast... se vad ni tycker..



Läs mer om
, , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Jag hade oxå lite ärenden att gå, men icke i detta skitvädret :( Hoppas det blir bättre i eftermiddag/kväll.
Mycket plugg för din del, kul!
Puss

2008-03-17 @ 14:17:16
Postat av: Christian

kör hemmalagad lasagne! :D
haha rolig video! :D

Postat av: Christian

kör hemmalagad lasagne! :D
haha rolig video! :D

2008-03-17 @ 19:15:12
URL: http://christianos.blogg.se

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback