Religion is a smile on a dog

Vårröj trots att snön ligger vit på marken.

Idag vaknade jag med den där energin igen. Måste få gjort något stort idag. Så jag lade in en hög med nya låtar på datorn och sen tog jag itu med något som fått vänta alldeles för länge - att röja mitt rum. Ut med alla lådor med meck och mög som inte är mitt. Torka rent (mmm.. äppledoften sprider sig sakta i rummet...) och få upp sakerna som ska va i bokhyllan och resten ner i flyttlådorna som sen fick inta hedersplatsen där Toadies skräp stått innan. Väck med lampan i taket som samlat damm sen 1975 och upp med min japanska vindpingla som jag fick i present av Yuya när han hälsade på i höstas. Lite då och då när en vindpust letade sig in genom det vidöppna fönstret så klingar den behagligt... lite annat än yrande damm.

Värmde på och mumsade i mig HELA den vegetariska lasagnen som jag gjorde igår. Kaffe i stora lass. Och allsång till Edie Brickell & the new Bohemians... om man nu kan kalla en persons gormande för allsång...

Solen lyser klart ute och om man låter bli att kolla genom fönstrena så kan man lura sig att det verkligen är härligt vårväder ute.

Har inte fått gjort något skolarbete men en dag som denna spelar det faktiskt inte så stor roll. Är alldeles för glad för att det ska få komma in min väg. There's still lotsa time!


Edie Brickel & the New Bohemians - What I am

Arbetet kallar. Bara att fortsätta innan gnistan brinner ut. Mitt rum håller på att verkligen bli mitt rum!
Tjoohoo!

Läs mer om
, , , , ,

Kommentarer/Comments

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback