Slacking (den stora vilodagen)

Igår var en trevlig kväll. Spelkväll hos Nojjan-dojjan och sen en vända till Brogatan för några öl. Somnade i soffan och vaknade klockan 8.30 imorse - pigg och glad och traskade hemåt medan solen ännu sken. Har haft en så skön dag. Terminator-maraton men 3:ans manus är så pinsamt att jag inte fixar att kolla på den, det är därför jag bloggar under tiden. Har käkat gourmépizza med soltorkade tomater, färsk basilika, champisar och hyvlad parmesan samt druckit flera liter äpplejos. I princip inte rört mig från soffan.. precis så som en lat-söndag ska vara. Piggast har Pixie varit som hittade en turkist peppar karamell under bordet och sen lekte med den hur länge som helst, uppblåst till en stor svart pälsboll.. hon kan om hon vill den lilla parveln.

Har fortfarande lite fjäriar i magen efter att imorse läst mailet från mannen i Eddan. Han skrev precis vad jag ville höra och nu kan april inte komma fort nog. Ska bli spännande att se vad som sker efter all denna tid. Men jag ska försöka att hålla förväntningarna nere - vem vet, vi kanske inte pallar med mer än 10 minuter i varandras sällskap... hur det än blir så är det kul i allafall.. trodde ju aldrig att den här dan skulle komma. Jag trodde han skulle förbli en figur i dagdrömmarnas land och som till slut skulle blekna och försvinna. Men icke... får väl tacka Facebook för det var där han såg mig i en gemensam väns lista.. tänk att den där sidan kan föra gott med sig.. ;o)

I veckan väntar skolarbete. Har kommit på vad jag vill skriva om i min c-uppsats så imorgon ska jag kontakta Malmö konsthall och konstmuséet i Edinburgh. Ska ta en titt på hur de båda ställena gör visningar för barn och sen göra en jämförelse. Jag måste ju ha en anledning till att jag åker till Eddan i 2 veckor mitt i terminen.. ;o) Plus att de kan va nyttigt för mig eftersom jag faktiskt inte har planer på att jobba i Sverige efter jag är klar med utbildningen. Lika bra att ta en titt på skotsk pedagogik redan!

Imorgon hoppas jag tusan i det att vinden lägger sig och att regn uteblir. Är så sjukt sugen på att börja jogga i Pildammsparken istället för att bara gå mina rundor men de är så drygt att springa i blåsväder.

image66
Sist hade jag kameran med mig på promenaden runt parken

Nu ska jag slurka ur det sista i bringaren med jos och sen tror jag att det kanske får bli lite läsa i sängen. Har hittat Toadies förråd med Kalle-tidningar.. det var så sjukt längesen jag läste seriemagasin att det faktiskt är riktigt roande. Och så är det så härligt lättsamt också. Skönt att vila hjärnan efter en dag med hårt slit! ;o)


Läs mer om
, , , , , , , ,

Kommentarer/Comments
Postat av: Sister

Uppdatera! :))

2008-03-04 @ 21:09:49

Åsiktsfrihet här / Freedom of speech here:

Namn / Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress (valfritt) / Email (not required):

URL - din Blogg / URL - your Blog:

Din Åsikt / Your Point of View:

Trackback